O malé městské automobily s pohonem na elektřinu, které Citroën již dva roky i na tuzemském trhu nabízí, moc velký zájem není. Nyní to bude zkoušet s dodávkou na elektrický pohon. V tomto případě se vrací na území, kde již v minulém desetiletí působil, Elektrická Berlinga minulé generace lze tu a tam v Česku spatřit.
V Hannoveru na veletrhu užitkových aut mělo elektrické Berlingo druhé generace premiéru.
Dva pakety baterií jsou zabudované pod zadní podlahu, díky čemuž je podlaha nákladového prostoru zcela rovná, stejná jako u vozu ve spalovacím motorem.
Celková užitečná kapacita baterií 22,5 kW zajišťuje dojezd 170 km. Majitel bude moci zvolit jeden ze dvou způsobů nabíjení: normální z klasické zásuvky na 230 Voltů, což bude trvat 6 - 12 hodin nebo rychlé nabíjení po dobu 30 minut umožňující nabít baterie na 80 %.
Řidič se dozví, kolik mu "žere" klimatizace
Motor byl vyvinut ve spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation Maximální výkonnost je 49 kW (67 k), maximální točivý moment 200 Nm. Výkon je přenášen na přední kola přes redukční převodovku.
Citroën se chlubí, že řidič bude mít k dispozici některé funkce, které nejsou zatím v konkurenčních elektromobilech. Například půjde o ukazatel spotřeby/obnovy energie, s měřením okamžité spotřeby a přídavné spotřeby (především topení a klimatizace) a také o elektrické topení s funkcí ekorežim.
Elektrické Berlingo bude k mání ve dvou verzích karoserie: normální a prodloužené. Délka vozu pak je buď 438 nebo 463 cm. Kabina může nabídnout až 3 místa Užitečný objem je ař 4,1 m3 a maximální užitečné zatížení je 675 kg. V tomto případě se elektromobil neliší od klasického berlinga se spalovacím motorem.
Vůz se bude montovat v továrně ve španělském městě Vigo. Na trh se vůz dostane v prvním pololetí roku 2013.