I do segmentu terénních vozidel již dorazila elektrická revoluce. Jeden z nejdéle vyráběných vozů na světě, Land Rover Defender, dorazí na Ženevský autosalon rovnou v sedmi variantách s elektrickým pohonem.
Ještě než bude jeden z nejspolehlivějších off-roadů nahrazen novým modelem, překvapil britský výrobce jeho verzí s elektrickým pohonem. Vznětový motor je nahrazen vzduchem chlazeným elektromotorem o výkonu 70 kW a točivém momentu 330 N.m, napájeným li-ionovým akumulátorem s napětím 300 V.
Kapacita 27 kWh umožňuje dojezd více než 80 km. Při nízké rychlosti během jízdy v terénu může akumulátor vydržet až 8 hodin. Tato výdrž se však ještě prodlužuje díky systému Hill Descent Contro, který může vyrobit až 30 kW elektřiny regenerací energie z brzd.
Díky dosažení maximálního točivého momentu ihned po rozjezdu nepotřebuje elektromotor řazení. Se stávajícím pohonem všech kol je proto zkombinovaná pouze jednorychlostní převodovka. Vůz disponuje uzávěrkou diferenciálu a modifikovanou verzí systému Terrain Response.
Vůz je výsledkem výzkumu speciálního inženýrského týmu Land Roveru. Ten již úspěšně testoval elektromobil Leopard 1. Se sériovou výrobou vozu Electric Defender se zatím nepočítá. Sedm vyrobených prototypů přejde během letošního roku do vlastnictví specializovaných služeb, jako jsou hasiči nebo záchranáři.