Prezentace konceptu nového vozu se uskutečnila v rámci novinářského dne před úterním otevřením mnichovského autosalonu. Nový automobil, který bude vyrábět španělská divize Seat, má podobnou velikost jako model Volkswagen Polo. Měří na délku 4,1 metru, na šířku necelých 1,9 metru a na výšku 1,6 metru. "ID.Life je naší vizí plně elektrické městské mobility nové generace," uvedl při představení auta šéf značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Z konceptu ID.Life má vzejít elektrické malé auto do města, avšak se zvýšenou karoserií ve stylu crossoverů. Zařadí se tak pod již prodávané elektrické vozy ID.4 a ID.3. Využívá modulární platformu VW pro elektromobily jménem MEB. Koncept má elektromotor o výkonu 172 kW a baterii s kapacitou 57 kWh, která má autu zajistit dojezd až 400 km na jedno nabití.
Na konceptu zaujme mnoho detailů, například herní konzole a projektor pro promítání filmů. Přední lavice lze odsunout dozadu, aby posádka mohla z pohovky pohodlně sledovat například filmy. "Zákazník budoucnosti se nebude chtít pouze dostat z bodu A do bodu B. Bude ho mnohem více zajímat, jaké zážitky mu vůz může nabídnout," uvedl Brandstätter.
Zajímavým detailem, který naznačuje trendy v autoprůmyslu, je zcela čistá palubní deska bez zabudovaných displejů s multimediálním rozhraním. Řidič si sem pouze umístí svůj chytrý telefon, který bude veškeré funkce zajišťovat. Auto má také useknutý volant ve stylu "beranů" jako inovovaná Tesla Model S. Ostatně že chce Volkswagen především konkurovat Tesle, je veřejně známé.
Z konceptu ID.Life má vzniknout sériové auto v roce 2025 a VW slibuje, že bude stát 20 000 eur, tedy v přepočtu asi půl milionu korun. Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit podíl vozů s plně elektrickým pohonem na svém celkovém prodeji automobilů na minimálně 70 procent v Evropě a nejméně 50 procent v Severní Americe a Číně, napsala agentura Reuters.