Martin Frei
5. 9. 2019 6:01
Dodávky stárnou pomaleji než osobní auta. Vždyť tady nejsou na machrování stylem, ale na poctivou práci. Proto i takový klasik jako Volkswagen Transporter zůstává věrný osvědčeným postupům. Neholduje pózování na rampách autosalonů, ale udržuje se ve formě dílčími inovacemi. Ta současná zasahuje mimo jiné i do označení. Zatímco u předchozích verzí písmeno T vždy doplňovalo celé číslo, teď po tři roky starém typu T6 přichází T6.1. Sestavili jsme seznam deseti věcí, které se na voze změnily.
Elektrony pod volantem
Skrytou, ale důležitou technickou novinkou Transporteru 6.1 je přechod z elektrohydraulického posilovače řízení na čistě elektrické. Osobní auta jako Golf nebo Octavia hydrauliku odhodily už dávno, protože přidaná váha i nároky na odběr energie zvyšovaly spotřebu. U plně naložené dodávky by byl rozdíl v účtech za palivo zanedbatelný, na elektřinu se ale přechází z jiného důvodu: takový posilovač umí lépe poslouchat povely počítače a zapojit se do asistenčních systémů.