Tomáš Starý
8. 4. 2019 6:02
Dnes najdeme jen málo automobilek, které by si držely draze vyvinutou techniku samy pro sebe. Když vynecháme výrobce exkluzivních aut, tak z těch běžných nás napadá snad jen Subaru se svými plochými motory. I ono ale třeba při vývoji okrajového sportovního modelu BRZ spolupracovalo s Toyotou. Podobný přístup aplikují i jiní výrobci. Nemusíme chodit daleko, vždyť česká automobilka Škoda ve velkém čerpá ze skladů koncernu Volkswagen, ať už jde o motory, převodovky, nebo celé podvozkové platformy. A protože současná generace Octavie je nejprodávanější nové auto a zároveň nejžádanější ojetina, pojďme si právě ji (a příbuzné modely koncernu VW) představit.
Někteří jsou si ale rovnější
Například Volkswagen "zakázal" značce Škoda a Seat použít u výkonnějších verzí Octavie vzadu komplikovanější a dražší, ale také jízdně samozřejmě lepší víceprvkové zavěšení. Takže zatímco Golf (a Audi A3 vlastně také) měl od motorů o výkonu 92 kW vzadu vždy víceprvkovou nápravu (na obrázku vidíte A3 s jednodušší "vlečkou"), Octavia a Leon si musí až do výkonu 110 kW včetně vystačit s jednoduchou (a levnou) vlečenou nápravou. Výjimkou jsou samozřejmě verze s pohonem všech kol, takže třeba Octavii 1.6 TDI 4×4 dostanete s víceprvkem.