Číňané začínají v Bulharsku vyrábět auta pro Evropu

ČTK Radek Pecák ČTK, Radek Pecák
21. 2. 2012 14:23
Zatím se má v bulharské továrně vyrobit 4000 automobilů
Foto: Radek Pecák

Zhruba dvě stě tisíc korun by měla stát auta, která se začínají vyrábět v nové továrně u města Loveč v Bulharsku. Továrna patří čínské automobilce Great Wall, která se tak stala první společností z nejlidnatější země světa s vlastním výrobním závodem na území EU.

Zatím má továrna jen skromné výrobní cíle - letos by z ní  mělo vyjet 4000 vozů. Během dvou let by se ale roční kapacita měla zvýšit na 50 000 vozů.

Great Wall a její bulharský partner Litex Motors do továrny plánují investovat 113 milionů leva (1,44 miliardy korun) a výhledově vytvořit 2000 pracovních míst. Dosud do závodu investovaly polovinu z plánované částky.

Lovečská továrna bude zatím montovat dva typy osobních aut, jejichž cena se má pohybovat kolem 8000 eur (necelých 200 000 korun). Půjde o typ Voleex c10 a pick-up Steed 5. Již během letošku má ale začít i výroba terénních aut za asi 22 000 eur (cca 550 000 korun). Tento vůz má označení Hover 6.

Made in EU je důležité kvůli clu 

Hlavním důvodem, proč Číňané podnik rozjíždějí je to, že tato auta ponesou označení "vyrobeno v EU", což je výhodné kvůli clu.

Díly se však v továrně vyrábět nebudou, budou se pouze smontovávat z čínských součástek. V první fázi budou čínsko-bulharská auta určená pro bulharský, rumunský a turecký trh.

Později hodlá Great Wall expandovat do Skandinávie a Británie, zajímalo by ji i Německo.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej jen v období mezi loňským lednem a říjnem meziročně stoupl o 30 procent na 322 000 vozů.

Great Wall nebudou v dohledné době jediné čínské vozy vyráběné na území Evropské Unie. Další čínský investor totiž koupil bývalou továrnu Fiatu na Sicílii.

 

Právě se děje

Další zprávy