"Navrhovaná úprava celní sazby pro dovážené benzinové sedany a sportovně-užitková vozidla (SUV) s motorem větším než 2,5 litru je v souladu s pravidly Světové obchodní organizace (WTO)," řekl Liou, který je zároveň náměstkem ředitele čínského výzkumného střediska pro strategii a politiku v automobilovém průmyslu.
Akcie německých automobilek BMW a Mercedes dopoledne na burze ve Frankfurtu nad Mohanem oslabovaly. Obě ztrácely více než dvě procenta, a přispívaly tím k poklesu panevropského akciového indexu STOXX Europe 600.
Liou řekl, že zvýšení cla by také mohlo vyvážit domácí a mezinárodní trhy a podpořit politický tlak na rozvoj nízkouhlíkových technologií. Vyšší clo na auta s větším motorem by zasáhlo především německé automobilky, které do Číny vyvážejí SUV a sedany.
"Také jsme si všimli, že některé země a regiony přijaly restriktivní opatření v odvětví automobilů s alternativním pohonem, která jsou v rozporu s koncepcí zeleného rozvoje a která porušují principy tržního hospodářství a pravidla WTO," řekl Liou.
Spojené státy minulý týden oznámily, že výrazně zvýší cla na dovoz řady výrobků z Číny, v případě elektromobilů z 25 na 100 procent. Evropská komise vyšetřuje dopady dovozu elektromobilů vyrobených v Číně a očekává se, že také zavede další cla.