Vedení Středočeského kraje se ohradilo vůči záměrům Prahy 6 na regulaci dopravy. Jednat se má například o prodloužení pruhů vyčleněných pro MHD na tazích, kudy do metropole míří lidé ze středních Čech, nebo použití světelných závor pro omezení počtu aut, která budou moct do Prahy projet.
Středočeští krajští radní ve čtvrtek schválili usnesení, podle kterého by postup pražské části zásadně zkomplikoval situaci všem Středočechům, proto je třeba opatření řešit a koordinovat spolu s krajem. Hejtmanství stojí na straně obcí, protože není možné problém městské části jednostranně přenášet do kraje, informoval v tiskové zprávě krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN). ČTK zjišťuje vyjádření představitelů Prahy 6.
Borecký se ve vyjádření pozastavil nad tím, že pražští politici vyžadují, aby Středočeši do Prahy mířili pouze veřejnou hromadnou dopravou, ale městská část Praha 6 blokuje výstavbu moderní rychlodráhy do Kladna.
"Současně je to opět Praha 6, která oponuje záměru Středočeského kraje stavět tramvajovou trať na Velké Přílepy a další pražská část Suchdol desetiletí blokuje výstavbu severozápadní části Pražského okruhu," poznamenal Borecký. Právě dostavba dálničního okruhu by měla v budoucnu dopravní situaci v Praze prospět.
Podle informací, které má hejtmanství k dispozici, by nyní městská část měla jednat s pražským magistrátem, Technickou správou komunikací (TSK) a pražským organizátorem dopravy Ropid. "Za Středočeský kraj budu jednoznačně požadovat po představitelích hlavního města Prahy, aby k tomuto řešení nebylo přistoupeno bez předchozí koordinace se Středočeským krajem a jeho obcemi," doplnil radní.