Praha - Nový projekt supervýkonného vozu určeného pro závodění na okruzích chystá designér Václav Král s občanským sdružením Tamrak.
Chtějí využít projekt roadsteru Innotech Mysterro, který je dílem designéra Václava Krále a jeho syna Jiřího. Představil se už v roce 1995 na brněnském autosalonu, v té době také vůz získal Národní cenu za design.
V devadesátých letech se připravovala výroba série několika desítek kusů pro americké zákazníky, avšak kvůli nedostatku peněz projekt zkrachoval. Jediný existující prototyp pak téměř dvě desetiletí odpočíval v garáži. Nikdy nemohl vyjet na silnice, protože nezískal homologaci, a tudíž nemohl získat ani registrační značku.
Nakonec majitel firmy Innotech Zdeněk Mrkvica projekt odprodal občanskému sdružení Tamrak.
Díky němu se automobil letos po dlouhé době opět objevil na veřejnosti. Nejprve na závodním okruhu v Hradci Králové a o druhém červnovém víkendu i na motoristické slavnosti Legendy v areálu pražské psychiatrické léčebny Bohnice.
Sdružení Tamrak se věnuje propagaci závodních vozů kopřivnické automobilky Tatra a provozuje například originální závodní automobil Tatra T2 603 B6 nebo Tatra Ecorra V8 Sport.
Jelikož Mysterro navazuje na původní český supersport Tatra MTX, jsou členové sdružení odhodláni ho začlenit do svých aktivit.
"V současné době plánujeme výrobu minimálně dvou kusů auta určeného pro vytrvalostní závody v německé sérii," řekl online deníku Aktuálně.cz člen sdružení Ladislav Tkáč. "Pokud se pak objeví zájem, mohou být postaveny i další exempláře," slibuje.
Při konstruování opět spoléhají na designéra Jiřího Krále, který již má hotové první skicy. "V tuto chvíli je pravděpodobné, že původní speedster, který neměl střechu, boční okénka ani ochranné oblouky, zejména kvůli bezpečnostním předpisům přebudujeme na kupé," uvádí Král. Náležitým způsobem se také samozřejmě upraví tvary přední i zadní části vozu," doplňuje. Kromě toho se připravuje prodloužení rozvoru ze současných 2,7 metru na tři metry.
V motorovém prostoru, kde podle představ původních otců projektu měl být umístěn dokonce dvanáctiválcový motor s výkonem 750 koňských sil, bude nejspíše pracovat osmiválec původem z amerického Chevroletu Corvette.
"Předpokládáme, že vůz bude hotový a připravený pro testování a možná i první závody již v roce 2017," dodává Tkáč.