Jan Matoušek
Aktualizováno 20. 12. 2019 22:29
Bez elektrifikace se automobilky ve světě stále se zpřísňujících nařízení kolem emisí minimálně v Evropě neobejdou. Nabídka nejen čistých elektromobilů, ale i hybridů a plug-in hybridů proto v posledních letech rychle roste. Zájem o ně ale limituje řada faktorů - tím největším je cena. Dalo by se předpokládat, že s rozšířením elektromobility budou ekologická auta levnější. Jaká je ale realita?
Celosvětové prodeje
Jenomže je potřeba ukázat i druhou stranu mince. Jakkoliv prodeje elektrifikovaných vozů rostou, v porovnání s celým automobilovým trhem jde o jeho poměrně dost malou část. Více než 90 procent trhu totiž stále tvoří modely se spalovacím motorem (JATO tam vedle benzinu a nafty počítá i vozy na LPG a CNG). A je tomu tak i ve třech sledovaných oblastech - v Číně, USA a Evropě. Všude přesvědčivě dominují spalovací motory. Minimálně v Evropě by se ale alespoň poměr mohl, vzhledem ke zpřísňujícím se nařízením, v budoucích letech proměnit.