Prodeje rostou, ceny ale nepadají. Proč jsou elektrická auta dražší než v minulosti?

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 20. 12. 2019 22:29
Bez elektrifikace se automobilky ve světě stále se zpřísňujících nařízení kolem emisí minimálně v Evropě neobejdou. Nabídka nejen čistých elektromobilů, ale i hybridů a plug-in hybridů proto v posledních letech rychle roste. Zájem o ně ale limituje řada faktorů - tím největším je cena. Dalo by se předpokládat, že s rozšířením elektromobility budou ekologická auta levnější. Jaká je ale realita?
Foto: Jato Dynamics

S nižší popularitou elektrifikovaných variant však vedle stále relativně úzké nabídky souvisí i další věci. Jednou z nich je cena takového auta v porovnání s automobilem se spalovacím motorem. JATO opět použilo Francii a USA, na nichž jde vidět, kde se cenově nejvíce pohybuje nabídka na trhu.

Ve Francii mezi spalovacími vozy převládá kategorie s cenou v přepočtu od asi 765 tisíc do 1,02 milionu korun. Tam se nachází třetina nabídky nových aut. A ačkoliv i elektrifikované verze tam mají umístěno 19 procent své nabídky, nejvíce se jich pohybuje v rozpětí od v přepočtu asi 1,02 do 1,27 milionu korun. Tam je 24 procent elektrifikovaných, ale jen 16 procent spalovacích aut. Mimochodem většina spalovacích aut má ve Francii cenu do v přepočtu asi 1,02 milionu korun, kdežto většina elektromobilů na této sumě začíná.

V USA jsou podíly jiné. Tam je nejvíce, shodně 29 procent nabídky, elektrifikovaných i spalovacích modelů v kategorii od v přepočtu asi 688 do 918 tisíc korun. Pokud bychom se na situaci v USA podívali více zeširoka, dojdeme k tomu, že většina jak elektrifikovaných, tak spalovacích aut má cenu do v přepočtu asi 1,146 milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy