Tady SUV nevládnou
JATO přináší i další zajímavou statistiku. Rozdělení podle tříd. Zatímco bez ohledu na pohon jsou na prvním místě SUV následovaná malými a kompaktními vozy, střední a vyšší střední třídou a MPV, u hybridů je pořadí odlišné.
V loňském roce totiž nejvíce hybridů spadalo mezi malá a kompaktní auta. Přesto porovnání s rokem 2014 ukazuje, že i tady SUV výrazně posílila, především na úkor MPV. Mezi plug-in hybridy pak SUV vedou relativně přesvědčivě, jejich podíl narostl především na úkor malých a kompaktních vozů. Mezi elektromobily jsou opět nejpopulárnější malá auta a kompakty, přesto i v této kategorii lze vypozorovat trend rostoucího zájmu o SUV.
I letos jsou za prvních deset měsíců malá a kompaktní auta podílově mezi elektrifikovanými modely nejúspěšnější. Mají podíl 35 procent, SUV potom 28 procent, střední a vyšší střední třída 23 procent a MPV 13 procent.
Budete-li se ptát, proč nejsou SUV, mezi spalovacími modely tolik populární segment, jasně na čele i mezi elektrifikovanými vozy, odpověď je až banálně jednoduchá. Automobilky jich zkrátka nabízejí mnohem méně. JATO spočítalo, že nějaký způsob elektrifikace nabízí 100 variant SUV, spalovacích je přitom přes 400.