Parametry:
- Rozměry: délka: 3 440 mm; šířka: 1 750 mm; výška: 1 600 mm
- Hmotnost: 750 kg
- Podvozkový rám: hliníkové trubky
- Skelet karoserie: lehčený polypropylen kvůli výraznému snížení hmotnosti oproti
panelům karoserie z tradiční oceli - Motor a převodovka: elektromotor na každém kole
- Akumulátor: umístěný pod podlahou vozidla
- Klimatizace/vytápění: úsporná klimatizace s tepelným čerpadlem v kombinaci s elektrickým vyhříváním sedadel kvůli minimální spotřebě energie
Vývojoví pracovníci největší světové automobilky Toyota se shodují s českým géniem Járou Cimrmanem, že budoucnost patří aluminiu. Jen k tomuto kovu přidávají ještě plast polypropylen.
Oba materiály se uplatnily při konstruování vývojové studie Toyota Me.We, která představuje novátorský výsledek partnerství
návrhářského a vývojového centra Toyota European Design & Development (ED2) a Jeana-Marie Massauda, proslulého návrháře uznávaného pro jeho vizionářské projekty v oblasti designu a architektury.
Mezi zadání patřila i tato:
1)Poskytnout poutavé zážitky pro lidské smysly, s možností přizpůsobit se široké škále životních stylů, společně se základní potřebou vysoké kvality a inovací.
2)Posun od tradic automobilového průmyslu, ve snaze odbourat vše zbytečné a nabídnout nový způsob reakcí na naše chování a očekávání
3)Cílem je vůz, který neskončí tím, že pouze dobře vypadá, ale který jde dále prostřednictvím zkušeností, které nabízí, inteligence svých řešení a touhy předčít naše potřeby. V konečném důsledku jde o vůz, který je odpovědí na hodnoty pokrokových jedinců, který není jen pouhým odrazem jejich společenského postavení.
Bude se vyrábět?
Toyota je s výsledkem spokojena: "Doposud se žádnému automobilu nepodařilo tak dobře řešit rozpory skutečného života
jako to umí ME.WE," uvádí se v její tiskové zprávě.
Lehký a současně odolný: konstrukce studie ME.WE z hliníkových trubek nese vyměnitelné panely karoserie (dveře, blatníky, kapotu, nárazníky z lehčeného polypropylenu , což je ultraodolný a ultralehký termoplastický polymer.
Každý z panelů karoserie lze snadno individualizovat, nicméně technologie výroby lisováním nabízí způsob standardizace výroby s ohledem na maximální návratnost investic.
ME.WE může být používán jako pick-up, kabriolet, terénní vůz a malý vůz do města v jednom .
Toyota ME.WE je elektromobil, jehož motory jsou zabudovány do kol a akumulátory jsou pod podlahou. Auto lze díky pohonu všech kol používat na všech površích.
Podlaha je z bambusu
ME.WE váží jen 750 kg - což představuje minimálně 20% úsporu v porovnání s klasickým malým vozem (segment B) s ocelovou karoserií. Snížení pohotovostní hmotnosti je dáno především rozdílem v hmotnosti panelů karoserie vyrobených z polypropylenu (jen 14 kg) a ocelových panelů. Podlaha je pak z bambusu.
Lehčený polypropylen je navíc možné stoprocentně recyklovat. Totéž platí i pro hliník.
Na palubě vozu mají vždy vyšší prioritu než zavazadla, která lze uložit na střechu - kde jsou chráněna krytem z neoprenu. Tento kryt je složen v přední části střechy a lze jej rozbalit k bezpečnému zakrytí všech předmětů uložených na střeše.
Zavazadlový prostor v zádi vozu lze prodloužit, a tak přeměnit v plošinu podobně jako u pick-upu. Zadní sedadlovou lavici, upevněnou na kolejnicích v podlaze, lze sklopit a uložit pod přední sedadla. Demontovatelný celek sedadlové lavice lze alternativně použít i při pořádání pikniku v trávě.
Jednoduchost návrhu i samotného použití vozu lze dále ilustrovat na provedení palubních přístrojů. Najdeme zde pouze jedinou obrazovku zabudovanou nad volantem a zobrazující rychlost vozidla, úroveň dobití akumulátoru, informace o cestě a pokyny navigace poskytované prostřednictvím chytrého telefonu. Vytápění a klimatizaci zajišťuje úsporné tepelné čerpadlo.
Otvírat a stahovat lze všechna okna, lze dokonce vyklopit i čelní sklo.