Budoucí škodováci dělají na dalším projektu studentského vozu. Scale uříznou střechu

Škoda Scala s karoserií spider.
Studenti načrtli i interiér.
Podle šéfdesignéra Škody Olivera Stefaniho je i v době počítačů tužka základním nástrojem při tvorbě designu nového modelu.
Studenti se při návrhu řídili i radami zkušených designérů.
A řada přišla i na využití moderní techniky.
Foto: Škoda Auto
Martin Přibyl Martin Přibyl
20. 3. 2020 14:51
Projekty žákovských nebo studentských aut z dílny studentů Středního odborného učiliště Škoda Auto se stávají každoroční tradicí, která jim dává příležitost navrhnout si a vytvořit speciální auto. Tím letošním, sedmým v pořadí, bude otevřená verze kompaktního hatchbacku Scala.

Auto se veřejnosti představí ve finální podobě v červnu, automobilka ale dnes ukázala první náčrty, které účastníci projektu vytvořili ve spolupráci s designovým oddělením mladoboleslavské automobilky, v jehož čele stojí Oliver Stefani.

"Kreslení je i přes širší využití počítačů a simulací stále ještě podstatnou součástí práce automobilového designéra. S každou čárkou se studie stává reálnější. Skica je prvním z mnoha kroků na dlouhé a napínavé cestě za novým vozem," vysvětluje Oliver Stefani, vedoucí oddělení designu.

Z obrázků je jasně patrné, že letos dvacet zúčastněných žáků vytvoří otevřenou variantu modelu Scala. Bude se jednat o dvoumístný a dvoudveřový spider s atraktivními aerodynamickými kryty na místě zadních sedadel. "Dle představy a přání žáků u verze spider ještě více vyniknou emotivní tvary vozu a umocní jeho dynamiku," komentuje návrh mluvčí Škody Martin Preusker.

První žákovské auto vytvořili ve Škodě již v sedmdesátých letech, novodobá tradice byla obnovena v roce 2014 a výtvory studentů si můžete prohlédnout v galerii.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Chemičku Deza z holdingu Agrofert znovu prověřuje Česká inspekce životního prostředí, píše server

Podle serveru iRozhlas unikly z areálu chemičky začátkem letošního roku do ovzduší neznámé látky. "A v okolí závodu byl podle místních obyvatel cítit několik hodin silný zápach. Deza jakékoliv pochybení odmítá," píše server.

Jméno chemičky se v médiích objevilo i ve spojitosti s otravou řeky Bečvy, kdy do ní podle České inspekce životního prostředí unikly kyanidy, které poškodily vodní biotop asi na 40 kilometrech toku od Valašského Meziříčí po Přerov. Do kafilerie tehdy odvezli rybáři více než 40 tun ryb.

Viníka ekologické havárie úřady zatím nenašly, Deník Referendum ale v listopadu napsal, že se v den otravy se v Deze, která patří do holdingu Agrofert, stala havárie. Podle deníku se incident stal v kaustifikační jednotce, odkud unikla směs látek. Mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka poté řekl ČTK, že šlo o provozní událost, která neměla charakter havárie a z podstaty nemohla být příčinou otravy.

Zdroj: Domácí , ČTK
Další zprávy