Britové měřili spotřebu elektroaut v létě a v zimě. Komu stoupla o čtyřicet procent?

Martin Frei Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Foto: Audi

Audi Q4 e-tron

Specifikace: 40 Standard, resp. 50 S-Line
Využitelná kapacita baterie: 76,6 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 16,8 resp.18,8 kWh/100 km
Spotřeba v letním testu: 17,9 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 24,0 kWh/100 km
Rozdíl mezi oběma testy: nelze srovnat
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 28 %

Testy části vozidel, která What Car zkoušel v létě, už neopakoval v zimě. Audi Q4 figurovalo v obou zkouškách, ale pokaždé v jiné specifikaci. Naměřené hodnoty nelze přímo porovnávat, neboť "zimní varianta" má pohon všech kol. Odskok zimního provozu od oficiálních čísel ovšem vidět je, dosahuje poměrně vysokých 28 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy