Anglický Bowler je známý svými výkonnými off-roady stavěnými speciálně pro vytrvalostní soutěže typu Rallye Dakar. Zatím ale pro něj byla auta s povolením pro jízdy po běžných komunikacích. To však mění nový model EXR S, silniční verze soutěžního vozu EXR. Tento vůz je současně prvním produktem vzešlým ze spolupráce firmy s Land Roverem.
Produkt dlouholeté spolupráce
Tento projekt dává vztahu mezi značkami, který trvá již více než 20 let, nový oficiální rozměr. Bowler bude moci používat komponenty Land Roveru, konkrétně pohonné jednotky a šasi, a dostane technickou podporu. Druhou stranou spolupráce je přístup inženýrů Land Roveru ke zkušenostem Bowleru ze startů jeho extrémních off-roadů a přenos těchto zkušeností na budoucí vozy Land Rover.
Nový model od Bowleru má vyhovět požadavkům zákazníku jako silniční verze soutěžního vozu, přičemž má mít stejně dobré vlastnosti jako původní EXR. Například karoserie je ze stejného materiálu, stejně jako několik dalších komponentů.
Lepší než předchůdce
Díky pravidlům FIA může být EXR S výkonnější než jeho soutěžní předchůdce. Přeplňovaný motor Range Rover V8 5,0 l dodává výkon 550 k. Má automatickou šestirychlostní převodovku ZF s diferenciálem E, stejně jako Range Rover 5,0 V8. Zrychlení z 0 na 100 km/h je jen 4,3 s a dosáhne rychlosti až 250 km/h.
Jako silniční vůz dostal EXR S civilizovanější interiér, zahrnující kožená sedadla, klimatizaci a zábavní systém. Bowler se ale snaží vyzdvihovat zejména výkon a jízdní vlastnosti, nikoli luxus.
Bowler EXR S debutoval přo Festivalu rychlosti v Goodwoodu na konci června.