Celou sérii koncepčních vozů hodlá při příležitosti stého výročí svého vzniku představit mnichovská automobilka BMW.
Prvním z nich je Vision Next 100. Následovat pak mají studie vyrobené v závodech Mini, Rolls-Royce a také v motocyklové divizi značky.
Na voze Vision Next 100 jsou pozoruhodné hlavně dvě věci. Jednak to, že je celý vyrobený z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, a dále chybějící informace o způsobu pohonu. Možná o tom, někdy BMW prozradí více, zatím je známo jen to, že nevypouští žádné emise. Nepochybně se tedy jedná o elektromobil, není ale jisté, zda energie pro elektromotory bude proudit z dobíjecích baterií nebo z palivových vodíkových článků.
Velikost vozu zhruba odpovídá současnému BMW 5, je však o citelných deset centimetrů nižší. Skvělá hodnota koeficientu aerodynamického odporu 0,18 je dána například kompletním zakrytím všech čtyř kol. O tom, jak potom bude vůz zatáčet, se tisková zpráva nezmiňuje.
Ani v budoucnu nehodlá značka opustit svůj typický designový prvek, kterým jsou ledvinky na masce chladiče. Vzadu pak budou svítilny ve tvaru písmene L.
Interiér se promění naprosto kompletně. Na palubní desce a bočních panelech je umístěno 800 pohyblivých trojúhelníků, které prý budou měnit tvar a vytvářet intuitivní signály pro řidiče, aby byl náležitě schopen reagovat nejen na jevy, které již nastaly, ale i na ty budoucí, které se stanou s jistou pravděpodobností.
Tak například mu elektronika napoví, jakou ideální stopou by měl projet blížící se zatáčku.
V provozu bude auto fungovat ve dvou základních režimech - Boost a Easy. Boost je připraven pro lidského řidiče, v režimu Easy si pak vůz poradí zcela sám.
Jak blízká je taková automobilová budoucnost sami lidé od BMW přesně neví. Některé prvky se prý ve vozech této značky objeví již v příštích letech, jiné až po desítkách.