Doslova každý kilogram, který se pak projeví na nižší spotřebě vozu a také nižších emisích CO2, se snaží ušetřit konstruktéři jak samotných automobilek, tak i dodavatelských firem.
Například BMW nyní vydalo tiskovou zprávu, v níž se chlubí, že tým návrhářů BMW v Landshutu spolupracující s konstruktéry ze společnosti JSP a dalšími specialisty, dosáhli 15% snížení váhy a 10% snížení výrobních nákladů při konstrukci zadního opěradla automobilů značky BMW řady 5.
Výroba těchto speciálních sedadel pro německé a čínské montážní podniky BMW již začala. Sériový vývoj nového Sandwich Seatback opěradla trval skoro tři roky - začal totiž v červenci roku 2007.
Jádrem opěradel je komponent ARPRO (stoprocentně recyklovatelný pěnový polypopylen) s vlastností tlumení nárazu, se vstřikově tvarovaným nosníkem umístěným čelně k pasažérům a vrstvou koberce umístěná v zavazadlovém prostoru. Všechny tyto tři prvky přispívají k odolnosti vůči nárazu.
„Technologie sendvičových opěradel může být použita i na jiné modely a pro jiné účely," řekl Karl Niebauer, Head of Technology-Interior Section BMW. BMW počítá, že celková úspora hmotnosti na jeden již „odlehčený" komponent bude 1,2 kg. Mezi další výhody patří i snížení počtu součástek, snížení řady výrobních kroků a zlepšená schopnost recyklace.