Německý výrobce luxusních aut BMW Group prodal v loňském roce rekordních 2,49 milionu vozů značky BMW, Mini a Rolls-Royce. Meziročně se prodej zvýšil o 1,1 procenta, vyplývá z údajů, které včera automobilka zveřejnila.
"BMW Group dosáhla v roce 2018 rekordního prodeje. Počet 2,49 milionu vozidel znamená, že BMW Group je už patnáctým rokem přední prémiovou automobilkou světa," prohlásil generální ředitel Harald Krüger.
Klíčový konkurent Daimler následně ve večerních hodinách oznámil, že v loňském roce zvýšil prodej svých značek Mercedes-Benz a Smart o 0,6 procenta na necelých 2,44 milionu vozů.
Mohlo by se tedy zdát, že Mercedes souboj o prvenství prohrál. Daimler nicméně uvedl, že z hlediska jednotlivých značek zůstává právě Mercedes-Benz jedničkou na trhu s luxusními automobily. Odbyt této značky se loni podle Daimleru zvýšil o 0,9 procenta na 2,31 milionu vozů.
"V roce 2018 byl Mercedes-Benz třetím rokem za sebou v čele luxusního segmentu automobilového trhu," uvedl šéf Daimleru Dieter Zetsche. Automobilka BMW Group zatím údaje o prodeji samotné značky BMW neposkytla, upozornila agentura DPA. Dá se ale očekávat, že bude nižší než v případě Mercedesu. Značka Mini je totiž v portfoliu BMW výrazně silnější než Smart.