Jan Matoušek
18. 6. 2018 17:30
Velké kupé do nabídky BMW historicky patří a i po konci řady 6 tak tento typ vozu nezmizí. Už jej však nenajdete pod stávajícím názvem. Mnichovská automobilka již před nějakým časem rozhodla o změně nomenklatury, z řady 6 se tak stala řada 8. Ani tato číslice přitom není v nabídce BMW nová - v devadesátých letech ji nosilo jiné velké kupé, které si časem získalo kultovní status. Jak na něj naváže "osmička" nové generace se můžete podívat do galerie.
Natáčení zadních kol
BMW tvrdí, že nová generace řady 8 s ohledem na závodní okruhy. Již v základu tak je aktivní řízení i adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, jejichž charakteristiku lze nastavit prostřednictvím voliče jízdních režimů. Ten mimo jiné upravuje třeba naladění osmiválcového motoru - z komfortního na sportovní a naopak. Zpět však k podvozku, který je vybaven také aktivním natáčením zadní nápravy až o 2,5 stupně. Do 72 km/h (v režimech Sport a Sport+ je tato hranice posunuta na 88 km/h) se kola vzadu natáčejí v opačném směru než kola vpředu, za touto hranicí probíhá natáčení ve stejném směru. Mezi příplatky jsou adaptivní stabilizátory a pro verzi 840d xDrive i kotouče s průměrem až 395 mm. Provedení M850i xDrive je má v základu.