Jan Matoušek
18. 6. 2018 17:30
Velké kupé do nabídky BMW historicky patří a i po konci řady 6 tak tento typ vozu nezmizí. Už jej však nenajdete pod stávajícím názvem. Mnichovská automobilka již před nějakým časem rozhodla o změně nomenklatury, z řady 6 se tak stala řada 8. Ani tato číslice přitom není v nabídce BMW nová - v devadesátých letech ji nosilo jiné velké kupé, které si časem získalo kultovní status. Jak na něj naváže "osmička" nové generace se můžete podívat do galerie.
Vrchol s logy M
Druhým motorem v nabídce osmiválec s dvojitým přeplňováním o objemu 4.4 litru, který pohání verzi M850i xDrive. Nejvyšší hodnota výkonu je 390 kW, točivý moment vrcholí na hodnotě 750 Nm a celé to na všechny čtyři kola přenáší osmistupňový automat Steptronic. Z 0 na 100 km/h tak benzinový motor zrychluje za 3,7 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Z opačné strany spektry lze zmínit, že osmiválec plní emisní normu Euro 6d TEMP. Oproti turbodieselu má M850i elektronicky řízenou uzávěrku zadního diferenciálu. Vrcholné provedení (které je mimo jiné i na všech fotkách, snímky 840d BMW nezveřejnilo) se dále odlišuje i vizuálně - například zadním spoilerem, upravenou spodní částí předního nárazníku, 20palcovými koly nebo řadou detailů v šedé barvě. Uvnitř pak jsou třeba sportovní volant z dílny divize M nebo multifunkční sedadla.