Auta tak zvláštní, že nad nimi zůstává rozum stát. I tohle potkáte v běžném provozu

Auta tak zvláštní, že nad nimi zůstává rozum stát. I tohle potkáte v běžném provozu
Že se občas vyplatí odbočit ve Švédsku na parkoviště podél vedlejší silnice, dokazuje oranžový Saab Sonett III. Sportovní kupé z první poloviny 70. let pohání vidlicový čtyřválec od Fordu, i vzhledem k ropné krizi ale takovou popularitu nezískalo. Švédové vyrobili jen něco přes osm tisíc těchto aut.
Toto je pro změnu auto, které psalo historii automobilky Acura. Limuzína Legend byla totiž v roce 1986 prvním autem, které nová luxusní značka z portfolia Hondy vyrobila. Byla to také první sériová Honda s benzinovou V6 pod kapotou, kupé se pak v roce 1987 stalo prvním japonským autem s airbagem spolujezdce. Asi nepřekvapí, že v 80. letech auto vzniklo ve společném vývoji s Roverem.
Matra Murena, či také Talbot-Matra Murena, rovněž není autem, které byste běžně potkávali v ulicích, byť francouzských měst. Není divu, mezi lety 1980 a 1983 jich vzniklo jen necelých 11 tisíc, všechny s motorem Simca uprostřed a trojmístným interiérem.
Smart vzácnější než leckterý supersport. V roce 2002 postavila německá automobilka sérii dvou tisíc otevřených aut s označením Crossblade. Ta byla zajímavá především absencí čelního skla, místo něj byl jen úzký deflektor, i dveří. Ty pro změnu nahradily jen úzké, nahoru výklopné "příčky". Crossblade také neměl střechu, proto francouzský majitel chrání kabinu alespoň plachtou. Pod kapotou byl přeplňovaný tříválec s 51 kW. Zobrazit 35 fotografií
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 11. 2024 6:32
Jako automobiloví nadšenci si jistě často všímáte, jaká auta se pohybují po různých světových městech. Někdy je to docela nuda, jindy ale během pár minut narazíte na modely, které byste v běžném provozu ale rozhodně nečekali. Právě takových je plná i naše galerie, která se zaměřuje na neobvyklá, nikoliv však nutně superluxusní auta z normálních silnic.
 

Právě se děje

Další zprávy