Auta tak zvláštní, že nad nimi zůstává rozum stát. I tohle potkáte v běžném provozu

Auta tak zvláštní, že nad nimi zůstává rozum stát. I tohle potkáte v běžném provozu
Že se občas vyplatí odbočit ve Švédsku na parkoviště podél vedlejší silnice, dokazuje oranžový Saab Sonett III. Sportovní kupé z první poloviny 70. let pohání vidlicový čtyřválec od Fordu, i vzhledem k ropné krizi ale takovou popularitu nezískalo. Švédové vyrobili jen něco přes osm tisíc těchto aut.
Toto je pro změnu auto, které psalo historii automobilky Acura. Limuzína Legend byla totiž v roce 1986 prvním autem, které nová luxusní značka z portfolia Hondy vyrobila. Byla to také první sériová Honda s benzinovou V6 pod kapotou, kupé se pak v roce 1987 stalo prvním japonským autem s airbagem spolujezdce. Asi nepřekvapí, že v 80. letech auto vzniklo ve společném vývoji s Roverem.
Matra Murena, či také Talbot-Matra Murena, rovněž není autem, které byste běžně potkávali v ulicích, byť francouzských měst. Není divu, mezi lety 1980 a 1983 jich vzniklo jen necelých 11 tisíc, všechny s motorem Simca uprostřed a trojmístným interiérem.
Smart vzácnější než leckterý supersport. V roce 2002 postavila německá automobilka sérii dvou tisíc otevřených aut s označením Crossblade. Ta byla zajímavá především absencí čelního skla, místo něj byl jen úzký deflektor, i dveří. Ty pro změnu nahradily jen úzké, nahoru výklopné "příčky". Crossblade také neměl střechu, proto francouzský majitel chrání kabinu alespoň plachtou. Pod kapotou byl přeplňovaný tříválec s 51 kW. Zobrazit 35 fotografií
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
před 1 hodinou
Jako automobiloví nadšenci si jistě často všímáte, jaká auta se pohybují po různých světových městech. Někdy je to docela nuda, jindy ale během pár minut narazíte na modely, které byste v běžném provozu ale rozhodně nečekali. Právě takových je plná i naše galerie, která se zaměřuje na neobvyklá, nikoliv však nutně superluxusní auta z normálních silnic.
 

Právě se děje

Další zprávy