K výrobcům automobilů od producenta laků PPG Industries letos putovalo nejvíce barelů s bílou barvou.
Tento výrobce zveřejnil pravidelný žebříček nejoblíbenějších barev. Konstatuje se v něm, že na celém světě bylo zhruba 21 % automobilů modelového roku 2011 vyrobeno v bílém laku. Podle PPG Industries tak skončila desetiletá nadvláda stříbrné.
Auto ve stříbrném laku si pořídila pětina motoristů, stejný počet volil i černou.
Evropa ráda černou
Vkus Evropanů je mírně odlišný. Na starém kontinentu byl totiž letos nejoblíbenější černý lak, který se objevil na 26 % nových aut. Za černou je bílá (19 %), stříbrná (16 %) a šedá (15 %), s větším odstupem následuje modrá (9 %) a červená (7 %).
Méně obvyklé přírodní barvy, mezi které PPG zahrnuje rovněž zlatou, žlutou, oranžovou a hnědou, si vybral v Evropě každý dvacátý zákazník. Například zelenou bylo lakováno každé padesáté vozidlo.
V Severní Americe byla nejoblíbenější právě bílá (20 %), následována stříbrnou (19 %), černou (18 %) a šedou (15 %). Červená skončila spolu s modrou pátá (9 %).
České Škodovky jsou šedivé
V Asii a Tichomoří je stříbrná stále ještě v módě. Volil ji každý čtvrtý kupujicí nového vozu.
Česko je poněkud spefifické. Vládne tu stále ještě šedá, s poměrně výrazným náskokem. Je to hlavně díky novým majitelům Škodovek, neboť přes 60 procent těchto vozů se v ČR prodává s tímto lakem. Na druhém místě pak je bílá, následuje červená a modrá již trošku ztrácí.
Nedávný výzkum firmy PPG Industries zjistil, že pro zákazníky je barva automobilu velice důležitá. Celých 77 % zákazníků uvedlo, že barva karoserie je pro ně faktorem ovlivňujícím nákup auta, 48 % spotřebitelů říká, že si výrobky obecně vybírají podle barvy.
PPG Industries automobilovým designérům nedávno představilo 70 nových odstínů, které by se mohly objevit na autech v modelových letech 2014 a 2015. Mezi nimi nechyběl lak nazvaný bílý nugát (krémová bílá se třpytkami), Goldeluxe (stříbrná s náznakem zlaté) nebo Pot O'Gold (světle zelená s nádechem zlaté).