Petr Korbel
10. 8. 2019 7:34
Značka Glas patřila v 50. letech k symbolům západoněmeckého hospodářského zázraku. Na automobilovém nebi zazářila jako meteor, v létě roku 1969 však v bavorském Dingolfingu vyrobili její poslední vůz. Společnosti Hans Glas se stal osudným příliš pestrý výrobní program. Z její továrny ale postupem času vyrostl největší výrobní závod koncernu BMW.
Goggomobil T Limousine
Společnost Hans Glas byla původně výrobcem zemědělských strojů. Od roku 1951 nabízela skútry Goggo. O čtyři roky později přišel Goggomobil s dvoudobým dvouválcovým motorem o objemu 250 kubíků umístěným vzadu. Od "bublinových" konkurenčních vozíků, jako byly Messerschmitt KR-200, Heinkel Kabine, Fuldamobil či BMW Isetta, se čtyřmístný Goggomobil lišil tím, že měl tvary skutečného auta. Nastupovalo se do něj normálními dveřmi, nikoli přední stěnou, a uspořádání interiéru odpovídalo osobnímu vozu, nikoli kabině letadla. Goggomobil díky tomu přežil všechny své německé přímé soupeře a vyráběl se až do roku 1969, kdy už ale továrna patřila BMW.