Bez zapomenuté značky Glas by BMW nevyrostlo. Zanikla před padesáti lety

Petr Korbel
10. 8. 2019 7:34
Značka Glas patřila v 50. letech k symbolům západoněmeckého hospodářského zázraku. Na automobilovém nebi zazářila jako meteor, v létě roku 1969 však v bavorském Dingolfingu vyrobili její poslední vůz. Společnosti Hans Glas se stal osudným příliš pestrý výrobní program. Z její továrny ale postupem času vyrostl největší výrobní závod koncernu BMW.
Foto: Newspress.co.uk

Goggomobil TS Coupé

V Dingolfingu zkonstruované vzduchem chlazené dvouválce byly poměrně výkonné. Špičková verze Goggomobilu dostala motor o objemu 0,4 litru a dosahovala rychlosti až 100 kilometrů za hodinu. Průměrná spotřeba činila 4,4 litru. K základnímu provedení s karoserií tudor, v Německu zvanému "Limousine", přibylo kupé, do něhož se vešli dva dospělí a dvě děti, a užitkové provedení TL určené hlavně pro pošťáky. Goggomobil se vyvážel do 36 zemí včetně USA. Denní produkce dosahovala až 170 kusů. Licenci si pořídili například Španělé. Tyto výsledky vedly bavorskou vládu v druhé polovině 50. let k úvaze, že by výrobce Goggomobilů mohl převzít a zachránit krachující BMW. Hans Glas to však odmítl a roli spasitele BMW sehrál podnikatel Herbert Quandt.

 

Právě se děje

Další zprávy