Průzkum dokonce ukázal, že vůně benzinu patří k těm nejoblíbenějším. Lidé ji upřednostňují před odérem vína nebo sýru a dávají ji prý na roveň přivonění k nové knize.
Je jasné, že elektrická auta jsou v tomto směru oproti benzinovým sterilnější. Parfém od Fordu však nemá napodobovat vůni benzinu, ale, jak se píše v tiskové zprávě, "potěšit nos každého". Automobilka pro něj připravila i speciální flakon evokující benzinový stojan.
Vůně vznikla ve spolupráci se společností Olfiction, která se zabývá vývojem a výrobou parfémů, a její spolumajitelkou Piou Longovou. Ta studovala chemikálie zodpovědné za vůně, které auto vydává: od materiálů palubní desky přes palivo až po pneumatiky.
Mezi takové sloučeniny patří benzaldehyd, který způsobuje mandlový nádech vůně automobilových interiérů, nebo p-kresol, jenž má na svědomí gumový zápach pneumatik.
Obě látky byly ještě doplněny o modrý zázvor, levanduli, éterický olej pelargonie (geranium) a santalové dřevo. Tyto příměsi přidaly kovové, kouřové a další gumové tóny. Navíc byl do parfému dodán jakýsi zvířecí prvek, který má připomenout koně a zdůraznit jeho provázání s elektromobilem Mustang Mach-e.
Britské zastoupení Fordu parfém představilo na nedávno skončeném Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu společně s nejostřejší verzí elektrického Mustangu. Jmenuje se GT, má 465 koní, 840 newtonmetrů a sprint z nuly na sto zvládne za 3,7 vteřiny, tedy rychleji než benzinový osmiválcový Mustang GT. Tím chce Ford prý rozptýlit obavu 24 procent lidí ze svého průzkumu, kterým u elektromobilů bude chybět výkon.
V Česku bude vrcholná verze Mustangu dostupná za necelých 1,9 milionu korun od začátku příštího roku. S parfémem to bude horší, prodávat se nebude. Ford ho stvořil jen pro potřeby vlastního marketingu.