Eva Srpová
28. 12. 2020 6:08
Jaký byl rok 2020 ve světě autoprůmyslu? Výrazně jiný, než jsme ho na jeho počátku očekávali. Vybíráme ty nejzajímavější události, které se letos staly, a to zejména v souvislosti s domácím trhem.
Problémový software Volkswagenu
Tak jako je pro Škodu Auto naprosto zásadní začít prodávat Enyaq, který má nasměrovat firmu vstříc elektromobilitě, pro Volkswagen je klíčovým vozem ID.3. Ne náhodou se říká, že ID.3 je pro Volkswagen autem desetiletí. Na elektrických modelech je postavena strategie koncernu, jak splnit limity vypouštěných emisí CO2.
Vývoj aut se ale zpozdil kvůli problémům se softwarem, tři řídicí jednotky v ID.3 spolu nekomunikovaly. Prodej byl sice nakonec spuštěný v plánovanou dobu, auta ale zpočátku nenabízela všechny funkce, které měla. VW slíbil, že obě funkce zákazníkům doinstaluje nejpozději začátkem příštího roku. Tímto dohráváním funkcí dodatečně připomíná automobilku Tesla, mezi tradičními automobilkami se ale jednalo o neobvyklý postup.
Test Volkswagenu ID.3 si můžete přečíst zde.