Automobilový sen velkých rodin je v Česku v novém. VW Multivan vyrostla konkurence

Martin Přibyl Martin Přibyl
12. 12. 2019 6:02
Obří rodinný přepravník, Volkswagen Multivan, přijíždí na český trh v modernizované verzi T6.1. Kromě upraveného vzhledu má i novou techniku. Potřebuje ji, spolu s pracovním modelem Transporter a minibusem Caravelle se sice jedná o nejoblíbenější užitkový Volkswagen v Česku, který tvoří 40 procent prodejů značky VW Užitkové vozy, vyrostla mu ale tvrdá konkurence.
Foto: Volkswagen

VW Multivan T6.1

Cena od: 871 032 Kč (2.0 TDI/81 kW, Trendline, krátký)
Motory: 2.0 TDI; 81, 110 a 146 kW
Spotřeba: podle verze od 6,3 do 7,5 l / 100 km
Pohon všech kol? Ano, pro motory o výkonu 110 a 146 kW s automatem

Volkswagen Multivan je mezi osobními dodávkami ikonou. Na trhu je téměř 70 let a jen těžko byste asi našli Volkswagen, který je tak pozitivně přijímaný. Jedná se o univerzální auto s obrovským interiérem, které zvládne dlouhé cesty a díky pohonu všech kol dojede bez problémů i na hory. Zákazníci jsou v jeho případě navíc ochotni akceptovat vysokou cenu, a dokonce nejčastěji volí nejvyšší verzi Highline, která tvoří 70 až 80 procent prodejů.

Nové provedení Multivanu je označeno T6.1 a kromě inovovaných motorů splňujících nové emisní předpisy u něj hlavně přibyly technické vychytávky. Novinkou je palubní systém MIB 3.0, který známe i ze Škody Scala nebo Kamiq a který má i Volkswagen Passat. Navigace může mít až 9,2" displej a také zabudovanou SIM kartu, díky níž lze využívat on-line služby jako zpravodajství o počasí nebo aktuální informace o dopravě.

Mezi další technické vychytávky patří digitální přístrojový štít, v němž lze zobrazit mapu, a široká plejáda asistenčních systémů. Jejich nasazení umožňuje příchod elektromechanického řízení. Nový Multivan je tak například standardně vybaven systémem pro kompenzaci bočního větru, může sám parkovat i držet se v jízdním pruhu i manévrovat s přívěsem.

Co se u Multivanu nezměnilo, je to, že není z levného kraje. V základní výbavě Trendline stojí minimálně 871 032 korun (2.0 TDI/81 kW s 5st. manuálem). Výbava je přitom akceptovatelná, ale daleko od vozů, které uvidíte v reklamách. Auto má rádio s Bluetooth, ocelová kola, halogenové světlomety nebo poloautomatickou klimatizaci. S ohledem na rozměry vozu (na délku má téměř pět metrů) jsou užitečné parkovací senzory vpředu i vzadu, ty jsou ale standardně až ve verzi Highline, která vyjde přinejmenším na 1 245 543 Kč (2.0 TDI/110 kW s 6st. manuálem). Nejoblíbenější verzí je dokonce top diesel se 146 kW, automatem a pohonem všech kol (1 426 925 Kč).

Právě nejžádanější Highline přináší řadu technických vychytávek Multivanu standardně: LED světlomety, navigaci i digitální budíky. Za řadu asistenčních systémů ale musíte připlácet i zde.

Multivan nabízí dvě délky rozvoru, delší, více než pětimetrová verze je ale dostupná jen v případě prostřední výbavy Comfortline.

 

Právě se děje

Další zprávy