Jedno auto, několik jmen. Deset modelů, z nichž se po změně značky staly propadáky

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2019 6:02
Anglický termín badge engineering odkazuje na jev v automobilovém světě velmi populární. Zjednodušeně lze říct, že jde o jedno auto, které se ale prodává s logem dvou a více výrobců. Důvodem může být třeba úspora nákladů na vývoj, automobilky také mohou levněji pokrýt více segmentů a případně si tímto způsobem i snížit průměrné emise. Úspěch takového vozu ale také není automatický. V galerii se proto podívejte na deset případů "automobilových kukaček", které se však s prodejním úspěchem nepotkaly.
Foto: Saab

Saab 9-2X

Saab se však z historických zkušeností s přeznačenými auty jiných výrobců příliš nepoučil a už pod nadvládou koncernu General Motors to zkusil znovu. V USA se tak v roce 2004 rozhodl vzít Subaru Impreza s karoserií kombi (GM ve stejnou dobu částečně vlastnil Fuji Heavy Industries, což je někdejší název mateřského koncernu značky Subaru), upravit jeho design a začít ho prodávat pod označením 9-2X.

Navzdory vysokému bezpečnostnímu standardu a třeba také dvoulitrovému turbomotoru ve verzi Aero se kombi neuchytilo. Zákazníci o něj neměli zájem a když se koncern General Motors rozhodl prodat svůj podíl ve Fuji Heavy Industries, skončila i kariéra Saabu 9-2X. To se přitom psal rok 2005, čili kombi se ve výrobě udrželo pouze rok. Vzniklo lehce přes 10 tisíc kusů tohoto dnes už zapomenutého vozu.

 

Právě se děje

Další zprávy