Jedno auto, několik jmen. Deset modelů, z nichž se po změně značky staly propadáky

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2019 6:02
Anglický termín badge engineering odkazuje na jev v automobilovém světě velmi populární. Zjednodušeně lze říct, že jde o jedno auto, které se ale prodává s logem dvou a více výrobců. Důvodem může být třeba úspora nákladů na vývoj, automobilky také mohou levněji pokrýt více segmentů a případně si tímto způsobem i snížit průměrné emise. Úspěch takového vozu ale také není automatický. V galerii se proto podívejte na deset případů "automobilových kukaček", které se však s prodejním úspěchem nepotkaly.
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy X

Prémiové auto s karoserií pick-up bylo dlouhou dobu tabu. Pustil se do něj v roce 2017 až Mercedes, ovšem nikoliv sám. Němci využili alianci s Renault-Nissanem a vypůjčili si model NP300 Navara z produkce japonského výrobce. Ten důkladně upravili, vtiskli mu tvář vlastní dalším modelům s trojcípou hvězdou a použili luxusní interiér. To vše podpořili vyšší cenovkou než v případě Navary. Zatímco mezi SUV je o luxusní modely zájem, mezi spíše pracovními vozy je stále v popředí poměr ceny a výkonu. Je tak více než pravděpodobné, že třída X se dočká jen jediné generace. Mercedes ho podle zpráv serveru Automotive News Europe plánuje zaříznout kvůli poklesu zisku a s ním souvisejícím šetřením.

 

Právě se děje

Další zprávy