Mladá Boleslav - Nová generace vozů a především nová octavia táhnou mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto k výraznému růstu hospodářského výsledku.
Firma informovala, že v prvních devíti měsících roku 2014 prodala na celém světě o 13 procent aut více, celkově 774 100. Je tak pravděpodobné, že letos poprvé ve své historii prodá více než milion vozů za rok. Loni automobilka dodala zákazníkům 920 800 vozů, pokud tedy zachová současné tempo růstu, milionovou hranici překoná.
Vyšší prodeje se odrážejí na tržbách, které vzrostly meziročně o 19,3 procenta na 8,8 miliardy eur. Největší rozdíl je znát v kolonce provozní výsledek, který meziročně vzrostl na 651 milionů eur. Jde o nárůst o 75,5 procenta.
"Dvouciferné tempo růstu dodávek zákazníkům a značný nárůst tržeb a zisku dokazují, že naše modelová paleta je na mezinárodním trhu úspěšná. V následujících letech chceme ještě přidat a pro značku nadchnout i nové skupiny zákazníků," komentuje výsledky předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.
Odborníci vidí za úspěchem především model Octavia. Ten byl již uveden do prodeje na všech trzích, včetně Číny, která je největším odbytištěm automobilů s okřídleným šípem na kapotě. Octavia je nadále nejprodávanějším vozem Škody, která se na celkových prodejích podílí ze zhruba 40 procent. Brzy se rovněž dostane do prodeje další důležitý model Fabia třetí generace.
Stabilní finance
Škodě se dařilo navýšit i obratovou renditu. Ta koncem září činila 7,4 procenta, přičemž vloni ve stejném období jen 5 procent. Čistá likvidita vzrostla o 40,6 procenta na 2,278 miliardy eur. Investice klesly o 96 milionů na 362 milionů eur.
"Nárůst provozního výsledku a čisté likvidity jsou důkazem naší finanční stability a síly. S ohledem na vysoké požadavky trhů má nákladová disciplína i nadále vysokou prioritu," dodal člen představenstva zodpovědný za finance Winfried Krause.