"Náš nový designový jazyk je minimalistický, funkční a autentický," říká k chystané revoluci Škody její šéfdesignér Oliver Stefani. Ona "revoluce" však zároveň nesmí požrat svoje děti, a proto "nezapomene na klasické přednosti škodovek, jakými jsou velkorysý prostor, vysoká funkčnost a snadné ovládání".
Čistě elektrická studie Vision 7S je prvním vozem značky, který nový styl Škody reprezentuje. Najdeme v ní dvojici sedadel ve třech řadách za sebou a dětskou sedačku, která je zabudovaná přímo do středové konzole. Takové řešení je neotřelé a ideální zároveň - těžko v autě najít bezpečnější místo, než je v jeho středu.
Interiér nového konceptu označuje automobilka jako "symetrický" a "obepínající". Široká horizontální palubní deska zasahující až ke dveřím má navodit dojem prostornosti, za pozornost pak stojí především její extrémně jednoduché linie.
V tiskové zprávě automobilka také zmiňuje jednoduché ovládání digitálních technologií a "dotyková tlačítka s haptickou odezvou pro rychlý přístup", která bychom měli vedle přístrojové desky najít i na volantu. Je tedy pravděpodobné, že automobilka i do budoucna odolá pokušení centralizovat veškeré funkce vozu do jednoho dotykového displeje. Takové řešení je sice z hlediska výrobních nákladů ideální, avšak zároveň zbytečně odvádí řidičovu pozornost od dění na silnici.
Obrazovka však přesto hraje v konceptu důležitou roli, proto před ní najdeme odkládací plochu na ruku, která má umožnit pohodlné ovládání dotykové obrazovky. Při jízdě se její displej nachází ve vertikální poloze, po aktivaci režimu Relax se však natočí do horizontální polohy tak, aby se na něm daly sledovat filmy.
Odpočinkový režim je možné aktivovat pouze tehdy, když je auto v klidu; volant s celou přístrojovou deskou se posune vpřed, naopak sedadla v první a druhé řadě zamíří směrem dozadu, aby měli cestující více pohodlí při čekání u nabíjecí stanice.
Podle člena představenstva Škody Auto za oblast prodeje a marketingu Martina Jahna není nový designový jazyk Modern Solid jen o samotném vzhledu vozů. "Naše nová strategie Next level a celková transformace si žádá komplexní změnu celé značky. Jedná se o největší změnu od doby, kdy se Škoda stala součástí koncernu Volkswagen."
Pokud Jahn mluví o nové strategii a celkové transformaci, má na mysli zejména přechod značky k elektromobilitě. Automobilka plánuje, že se s pomocí nových bateriových modelů stane už v roce 2030 jednou z pětice nejprodávanějších značek v Evropě.