Systém Car-to-X, který je dalším krokem ve snaze o zvyšování bezpečnosti na silnicích a jedním z předpokladů pro zavedení autonomního řízení i v městském provozu, začne na jaře montovat značka Mercedes-Benz do nové generace své "třídy E".
Tento manažerský vůz pak bude schopen bezdrátové výměny informací s ostatními vozidly v okolí. Komunikace se odehraje prostřednictvím mobilní telefonní komunikační sítě.
Díky tomu tak řidič získá informace i o tom, jaké neočekávané události se odehrávají za rohem ve vedlejší ulici nebo před kamionem, který v danou chvíli cloní ve výhledu vpřed.
Příslušná jednotka namontovaná ve voze má za úkol neustále sbírat informace o aktuální poloze, o směru jízdy, rychlosti, aktuální činnosti brzd, zapnutých či vypnutých výstražných světlech a stavu stabilizačních, protiprokluzových a dalších bezpečnostních asistenčních systémů. Současně je bude vysílat do okolí, kde budou řidiči varováni například před náhle brzdícím nebo odstaveným vozem nebo například před kluzkým úsekem vozovky.
Problémem je zatím to, že varování budou vysílat a přijímat jen vozy vybavené tímto systémem, v první fázi tedy právě jen ony nové Mercedesy třídy E. Protože podobné systémy vyvíjejí i další významní výrobci automobilů, dá se očekávat poměrně rychlé rozšíření. Varování před odstaveným favoritem nebo jiným starším vozem ovšem ani pak řidiči nedostanou.
Systém také bude v budoucnu schopen přijímat informace od dopravní infrastruktury, což například umožní přizpůsobit rychlost jízdy tak, aby vozidlo nemuselo zastavovat před křižovatkou na červenou. Pokud budou obdobným systémem vybavena vozidla záchranného systému, budou se moci řidiči na jejich trase připravit na jejich příjezd a vytvořit jim volnou trasu.