V autosalonech a autobazarech se mohou těšit na nával. Pokud tedy lze věřit průzkumu mezi uživateli serveru Sauto.cz
V nejbližších měsících si totiž plánuje koupit automobil 35 % návštěvníků serveru. A jak je poměrně logické, při internetovém průzkumu, 85 procent lidí bude svůj vysněný vůz hledat za pomoci internetu.
Překvapivé není ani to, že nejvíce lidí (88 procent) dává při výběru největší váhu ceně a druhým nejdůležitějším faktorem je stáří auta.
Jen zhruba třetina lidí ojetiny při výběru nového auta úplně vynechává a hledá pouze mezi auty, které dosud nikdo nevlastnil.
Pro ty, kteří si auto nechali zajet od jiného vlastníka, je druhým nejdůležitějším faktorem počet najetých kilometrů. Pro tři čtvrtiny zájemců hraje důležitou roli značka vozu a zhruba tři pětiny (61 procent) již mají předem vybraný i konkrétní model.
Většinou chtějí tankovat benzin
I když se v českých hospodách velmi častou vedou diskuse o výhodnosti dieselového motoru, nakonec se největší část kupců (45 procent) při výběru přiklání k motoru, který spaluje benzin, Nafta je jasnou prioritou pro 35 procent zájemců o nový vůz, zbývajících dvacet procent není předem rozhodnuto.
Jedním z nejzajímavějších poznatků průzkumu je zjištění, že čím dál větší část kupců auta se nebrání automatické převodovce. Uvažuje o ní již čtvrtina zákazníků.
Skoro stejné procento lidí již vyžaduje auto s parkovacími senzory. Mezi deseti nejčastěji žádanými značkami vozů vede logicky domácí Škoda. Za ní následují Volkswagen, Ford, Audi a Renault. Hyundai se již posunul na šestou příčku, zatím se však o ni dělí s Peugeotem a dokonce BMW. Desítku uzavírají Opel na 9. místě a Citroën a Kia na děleném 10. místě.
--------------------------------------------------------------------------------