Foto: Nejšílenější virtuální budíky v autech. I lidová auta je měla už před 30 lety

To nejsou přístroje futuristického konceptu, ale Renaultu 11 z počátku 80. let.
Alfa Romeo 90 byla sedan, který se ve výrobě udržel jen mezi lety 1984 a 1987. Na silnicích ji příliš často nepotkáte, přestože za designem stojí Bertone a pod kapotou bylo možné najít i benzinové šestiválce. Kabina nabídla netradiční tvarování, přístroje jako takové byly digitální do té míry, že místo ručičky ukazovala rychlost a otáčky virtuální stupnice.
Aston Martin Lagonda ztělesňoval bezbřehý luxus. Britové si dali na tvarování karoserie i interiéru záležet, což s sebou neslo i používání ryze moderních technologií. Některá tlačítka tak už na přelomu 70. a 80. let nahradily dotykové plochy a chybět nemohly ani digitální přístroje. Funkčnost a zpracování ale byly na špatné úrovni.
Buick Riviera se v roce 1986 stal prvním autem s dotykovou obrazovkou na středové konzoli. Dokonale tak předběhl dobu o více než desetiletí. Spolu s centrální obrazovkou nemohla chybět ani ta před řidičem. Nastavení se nesnažilo o imitaci klasických přístrojů, místo toho nechyběl centrální rychloměr a po stranách umístěné hodiny a palivoměr. Následující generace amerického kupé již o digitální přístroje přišla.
Cadillac Allanté byl luxusním kabrioletem po všech stránkách. Karoserii navrhl a stavěl Pininfarina v Itálii, celá produkce se tak kvůli dopravě výrazně prodražila. Pod kapotou byly jen osmiválce a kabina nabídla kůži, dřevo i řadu elektronických komfortních prvků. Mezi nimi byly i digitální budíky. Zobrazit 20 fotografií
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 11. 2018 6:07
Virtuální přístrojový panel v posledních letech nebývale nabral na popularitě. Koupíte jej do vozu prakticky jakékoliv velikosti, vedle klasických údajů jako rychlost či počet otáček pak navíc umí zobrazovat i informace z navigace či mobilního telefonu. Digitální přístrojová deska ale není až takovou novinkou, jak by se na první pohled mohlo zdát. Zabrousili jsme proto do historie, konkrétně do 80. let, a našli jsme hned několik vozidel, která moderní "výdobytek" nabídla svým zákazníkům.
 

Právě se děje

Další zprávy