Auta, která Češi nechtějí. Propad prodejů zaznamenaly okrajové modely i stálice

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 7. 2023 6:02
Prodeje nových aut v Česku meziročně stouply o skoro 17 procent na necelých 116 tisíc kusů. Jsou to po delší době pozitivní čísla a odrazilo se to i na modelech, jejichž prodeje naopak poklesly. Především drastických poklesů ubylo, ačkoliv se stále dají najít auta, která se propadla až na samé dno. Ty největší propady mapuje následující galerie.

Na úvod je potřeba jasně vytyčit, že započítávány jsou jen modely, kterých se loni za prvních šest měsíců nebo letos za stejnou dobu prodalo alespoň sto kusů. Zároveň jsou rovnou vyřazena auta, která se v mezidobí přestala v Česku prodávat - to je případ Opelu Insignia, Citroënu C4 SpaceTourer nebo Volkswagenu up!. Neplatí to pro generační výměny, což ale blíže rozepisujeme v textu k jednotlivým modelům. Zároveň jde o čisté přenesení čísel Svazu dovozců automobilů; že se některý model propadl, nutně nemusí znamenat, že by jej zákazníci přestali mít rádi, ale zkrátka se mohly objevit problémy s dodávkami anebo již zmíněné střídání generací. Čísla ale hovoří jasně, proto se takový model v přehledu objevit musí.

Foto: Seat

Seat Leon: -55 %

Podobně jako Jeep za sebou nemá kdovíjak úspěšné pololetí ani Seat a jeho tradiční bestsellery prodejně spíše ztrácejí. Tak jako Leon, který si pohoršil o 54,84 procenta a z 310 spadl na 140 kusů. U něj je však potřeba upozornit na prudký nárůst prodejů sportovní Cupry Leon, která z 24 vyrostla na 202 kusů. To je o 178 kusů více a mimochodem to také kompenzuje propad u klasického Leonu. Cupra je už pár let samostatnou značkou, nabídka motorů je ale u její verze Leonu prakticky stejná jako u Seatu a spousta zájemců tak volí zřejmě právě sportovnější naladění.

 

Právě se děje

Další zprávy