Auta, která Češi nechtějí. Propad prodejů zaznamenaly okrajové modely i stálice

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 7. 2023 6:02
Prodeje nových aut v Česku meziročně stouply o skoro 17 procent na necelých 116 tisíc kusů. Jsou to po delší době pozitivní čísla a odrazilo se to i na modelech, jejichž prodeje naopak poklesly. Především drastických poklesů ubylo, ačkoliv se stále dají najít auta, která se propadla až na samé dno. Ty největší propady mapuje následující galerie.

Na úvod je potřeba jasně vytyčit, že započítávány jsou jen modely, kterých se loni za prvních šest měsíců nebo letos za stejnou dobu prodalo alespoň sto kusů. Zároveň jsou rovnou vyřazena auta, která se v mezidobí přestala v Česku prodávat - to je případ Opelu Insignia, Citroënu C4 SpaceTourer nebo Volkswagenu up!. Neplatí to pro generační výměny, což ale blíže rozepisujeme v textu k jednotlivým modelům. Zároveň jde o čisté přenesení čísel Svazu dovozců automobilů; že se některý model propadl, nutně nemusí znamenat, že by jej zákazníci přestali mít rádi, ale zkrátka se mohly objevit problémy s dodávkami anebo již zmíněné střídání generací. Čísla ale hovoří jasně, proto se takový model v přehledu objevit musí.

Foto: Opel

Opel Zafira Life: -97 %

Rekordmanem, co se propadu meziročně týká, je Opel Zafira Life. Osobní verze dodávky Vivaro padla až téměř ke dnu, ze 188 kusů loni za první pololetí si pohoršila na pouhých pět v tom současném. To je propad o 97,34 procenta. Jedno vysvětlení se nabízí: loni ještě dojížděl prodej verzí se spalovacím motorem. Všech 188 kusů mělo podle SDA naftový čtyřválec. Letos už se Zafira Life nabízí jen jako elektromobil (všech pět prodaných aut má tento druh pohonu), což se na zájmu zákazníků zkrátka výrazně podepsalo.

 

Právě se děje

Další zprávy