Označení Audi A3 1.6 TDI bude již brzy minulostí. Místo něj se bude v cenících i na karoserii kompaktního modelu objevovat spojení A3 30 TDI. Německá automobilka se čtyřmi kruhy tak vymění označení objemu motoru za vyjádření jeho výkonu v kilowattech, nebo lépe řečeno výkonové skupiny, do které daná pohonná jednotka patří.
Čísla těchto skupin budou odstupňovaná po pěti (30, 35, 40, 45 atd.), reprezentovat pak mají hierarchii nejen v dané modelové řadě, ale také celém výrobním programu značky. Nejníže posazené motory s výkonem 81 až 96 kW ponesou číslovku 30, naopak nejvyšší číslo 70 budou mít motory s výkonem přes 400 kW. Uprostřed bude číslovka 45, znamenající výkon 169 až 185 kW. Pro snadnější identifikaci pohonné jednotky bude u číslovky zachováno spojení TFSI pro benzinové motory, TDI pro naftové motory, g-tron pro vozy s pohonem na CNG a e-tron pro plug-in hybridy nebo elektromobily.
"S nástupem alternativních typů pohonu se informace o objemu motoru stala pro naše zákazníky méně důležitou," vysvětlil člen představenstva Audi pro prodeje a marketing Dietmar Voggenreiter jeden z důvodů, proč německá značka ke změně sáhla. Voggenreiter dále tvrdí, že strukturování nabídky motorů podle výkonu je logičtější a jednodušší.
Jako první, a to i na českém trhu, kde se objeví před koncem roku, dostane nové značení motoru čtvrtá generace limuzíny A8. Verze s třílitrovým turbodieselem o výkonu 210 kW ponese označení 50 TDI, třílitrový zážehový agregát o výkonu 250 kW se bude jmenovat 55 TFSI. Všechny nově představené modelové řady upravené označení obdrží při vstupu na trh, stávající vozidla se ho dočkají s tradiční modernizací pro nový modelový rok v létě 2018. Výjimku budou tvořit sportovní řady S a RS, respektive supersportovní typ R8. Těch se změna označení agregátů nedotkne.
Prohlédněte si nejnovější vydání Audi RS5 v netradiční zelené barvě:
Ačkoliv může značení dvěma číslicemi vypadat jako velká novinka, v Číně jej Audi používá už nějakou dobu. Něco podobného mají na tamním trhu také vozy Volkswagen a Škoda s přeplňovanými motory TSI. V nabídce čínské verze Rapidu, Octavie, Kodiaqu nebo Superbu tak jsou verze jako TSI230, TSI280, TSI330 nebo TSI380. Nejedná se však o žádné vysokovýkonné varianty daných modelů, ale i u nás známá provedení s motorem 1.2, 1.4, 1.8 nebo 2.0 TSI.