Petr Šikl
3. 12. 2019 9:31
Vývojáři u Audi si dali při stavbě osmé generace pořádně záležet, jelikož kritika modelu, který jí předcházel, reputaci auta neprospěla. Nová podvozková platforma výrazně zkrátila přední převis a zlepšilo se také rozložení hmotnosti mezi nápravami. Novinka uměla konečně zatáčet stejně dobře jako konkurenční modely a na zadních sedadlech bylo mnohem více místa.
Situace na trhu
Mezi ojetinami převažují dvoulitrové diesely, benzinové motory tvoří asi desetinu nabízených modelů. Ceny začínají zhruba na 140 tisících korunách za rané a hodně použité kusy, zachovalé vozy z konce výroby dodnes překračují hranici 700 tisíc Kč.
Narazit můžete na chudě vybavené ojetiny, ale také na vozy v plné výbavě. Německá automobilka vyznávající příplatkovou politiku uměla pořizovací cenu pořádně vyšroubovat. Některé ojetiny disponují chudou výbavou srovnatelnou s malými automobily. Vizuálně nejvíce lákají vozy vybavené xenonovými světlomety s vlnovkou denního LED svícení.