reklama
 
 

Apple už není jedničkou. Nový žebříček nejcennějších značek světa

3. 2. 2017 13:33
Nejhodnotnější značkou je Google. Apple i přes velkou ztrátu oproti loňsku získala druhé místo. Výrazně stoupla hodnota Amazonu. Největší podíl v první dvacítce mají americké společnosti. Nejvlivnější značkou se letos stala společnost Lego.

Londýn – Nejcennější značkou je Google s odhadovanou hodnotou 109,47 miliardy dolarů. Sesadila tak loňského vítěze – značku Apple. Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.

Apple se sice propadla jen o jednu příčku na hodnotu 107,14 miliardy dolarů, během roku ale ztratila nejvíce ze všech – 27 procent. Firma se nyní musí vypořádat se svými konkurenty na trhu smartphonů, jejichž řady se vedle už tradičního Samsungu rozšířily i o asijskou značku Huawei či OnePlus. Googlu naopak pomohlo i to, že se stala součástí holdingu Alphabet.

Největší podíl v první dvacítce mají americké společnosti. Čína je zastoupena značkami ICBC, China Mobile a China Construction Ba, Japonsko pak Toyotou a NTT Group. Evropa se do první dvacítky probojovala značkami Shell, BMW či T (Deutsche Telekom).

Nejhodnotnější značky světa:

Pořadí (v závorce loňské) a název firmy Hodnota v miliardách USD
1. (2.) Google 109,47
2. (1.) Apple 107,141
3. (3.) Amazon.com 106,396
4. (6.) AT&T 87,016
5. (4.) Microsoft 76,285
6. (7.) Samsung Group 66,219
7. (5.) Verizon 65,875
8. (8.) Walmart 62,211
9. (17.) Facebook 61,998
10. (13.) ICBC 47,832
11. (9.) China Mobile 46,734
12. (11.) Toyota 46,255
13. (10.) Wells Fargo 41,618
14. (14.) China Construction Bank 41,337
15. (22.) NTT Group 40,542
16. (12.) McDonald´s 38,966
17. (15.) BMW 37,124
18. (23.) Shell 36,783
19. (18.) T (Deutsche Telekom) 36,433
20. (21.) IBM 36,112

Brand Finance poukázala na silný nárůst hodnoty Amazon.com – meziročně o 53 procent na téměř 106,4 miliardy dolarů. Podle analytiků je možné, že právě Amazon obsadí v příštím roce první místo.

Nejsilnější nárůst zaznamenaly čínské značky – Tencent o 124 procent, WeChat o 103 procent a Alibaba o 94 procent.

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance z finančních údajů a informací o příjmech. Kromě toho samostatně hodnotí také vliv či sílu značky – bere v úvahu známost značky, věrnost klientů či marketingové a reklamní výdaje.

Nejvlivnější značkou se letos stala společnost Lego, která v samotném žebříčku nejhodnotnějších značek skončila překvapivě až na 196. místě. Loňský vítěz Walt Disney se v žebříčku nejvlivnějších značek umístil až na pátém místě, zatímco v žebříčku nejhodnotnějších značek si své 24. místo obhájil i letos.

autor: Alice Stejskalová | 3. 2. 2017 13:33

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama