San Francisco – Společnost Yahoo, jedna z amerických ikon počátků internetu, letos dokončí prodej svého hlavního byznysu a změní jméno. Část věnující se digitální reklamě, e-mailovým službám a mediálním aktivitám podle dohody z loňského července kupuje koncern Verizon za 4,83 miliardy dolarů.
Zbytek původní firmy se přejmenuje na Altaba. Zbudou jí aktiva obsahující hlavně patnáctiprocentní podíl v čínském internetovém prodejci Alibaba a 35,5 procenta v japonské odnoži Yahoo. Nový název Altaba je tak zřejmě kombinací slov alternativní a Alibaba, jak potvrdil deníku Wall Street Journal nejmenovaný zdroj z firmy.
Marissa Mayerová, dosavadní šéfka Yahoo, po dokončení transakce s Verizonem ve své funkci skončí. Do Yahoo, které se v posledních letech „proslavilo“ hlavně dvěma obřími úniky dat zákazníků, Mayerová přišla v roce 2012 z Googlu. Velká očekávání, že firmu, která je spojena s nástupem internetu v Americe, oživí., však nenaplnila.
Obchod s koncernem Verizon ještě není zdaleka ukončen, protože jeho experti zkoumají, jaký měl únik dat – nejprve milionu a posléze půl miliardy uživatelů – dopad na firmu. Verizon by podle manažerů citovaných deníkem Wall Street Journal mohl chtít změnit podmínky nákupu.