Praha - Vláda schválila návrh zákona, který by měl zlepšit ochranu klientů cestovních kanceláří, informoval zdroj obeznámený s jednáním kabinetu.
Podle předlohy bude muset pojištění proti úpadku krýt veškeré zákonné nároky klientů CK v plné výši. Návrh zákona nyní míří do Sněmovny.
Novela má cestovní kanceláře přimět dostatečně se pojistit proti úpadku. Zavádí proto minimální limity pojistného plnění, a to čtyři miliony korun pro cestovní kanceláře, které nabízejí zájezdy leteckou dopravou, a jeden milion korun pro CK prodávající autobusové zájezdy.
Nově bude povinností každé cestovní kanceláře předložit k žádosti o koncesi pojistnou smlouvu včetně dokladu o zaplacení pojistného. Nyní stačilo předložit pojistnou smlouvu bez zaplacení pojistného v době podání žádosti.
Přehledné informace pro zákazníky
Zlepšit by se měla také informovanost zákazníků. U zájezdů prodávaných prostřednictvím cestovních agentur bude muset být jasně uvedeno, která cestovní kancelář zájezd pořádá.
Stejně tak u prodeje zájezdů na internetu potenciální klient už nebude muset složitě zjišťovat, kdo zájezd organizuje. Provozovatel cestovní kanceláře také bude muset vést evidenci o počtu prodaných zájezdů i výši tržeb za tyto zájezdy.
Zákon má zamezit postupům některých pojišťoven, které v případě úpadku cestovní kanceláře vracejí zákazníkům pouze část vložených peněz.
Ministerstvo pro místní rozvoj ho navrhlo mimo jiné i na základě zkušenosti s loňským krachem cestovní kanceláře BG Travel, která dosud dluží stovkám klientů zaplacené peníze.
Cestovní kancelář byla silně podpojištěna na škodu pouhých 120 000 korun. Jen náklady na návrat asi 300 klientů kanceláře ze zahraničí přesáhly půl milionu korun.