Ve čtvrtek začala rekonstrukce železničního Branického mostu v Praze mezi stanicemi Radotín a Krč. Během 13 měsíců na mostě přibude nová kolej, most tak bude po rekonstrukci mít koleje dvě. Celkové investiční náklady jsou zhruba 2,7 miliardy korun. Novinářům to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Cílem je zvýšit počet vlaků, které po mostě mohou projet. Zároveň bude most kompletně opraven. Přidání další koleje na Branický most by mělo v budoucnu pomoct také při plánované rekonstrukci železničního mostu na Výtoni.
Vlakový provoz se na mostu přeruší v pátek 20. října, provoz po jedné koleji by měla Správa železnic obnovit v dubnu příštího roku. Po dvou kolejích by se mělo na Branickém mostu jezdit na podzim roku 2024. "Při výběru zhotovitele jsme kladli důraz na to, aby navrhovaná doba přerušení provozu na mostě byla co nejkratší," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Podle Kupky je rekonstrukce mostu potřebná i kvůli příprava kapacity pro řešení Výtoňského mostu. "Dosud především nákladní spojka přes Branický most začne plnit významnější roli v pražské integrované dopravě. Jde o jeden z našich konkrétních kroků k podpoře ekologické přepravy osob a nákladů," řekl ministr dopravy.
Projekt zahrnuje rovněž opravu Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. V dosud jednokolejné zastávce na Kačerově vznikne nové 220 metrů dlouhé nástupiště. Přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.