Praha - V pátek 8. srpna narazil rychlík EuroCity jedoucí z Krakova do Prahy ve Studénce u Nového Jičína do zříceného mostu. Stavba z roku 1961 procházela od dubna rozsáhlou rekonstrukcí. Přesto tudy vlaky směly jezdit 140kilometrovou rychlostí.
Zemřelo sedm lidí, dalších téměř sedmdesát utrpělo zranění.
Duchapřítomný strojvedoucí dokázal na poslední chvíli vlak zpomalit ze 135 km/h na devadesát. "Reagoval výtečně," ocenil jeho práci mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, který v online rozhovoru rozmlouval se čtenáři Aktuálně.cz.
Řeč přišla i na to, zda pád mostu nemohl vibracemi způsobit právě mezistátní rychlík. "Vlak brzdil na vzdálenost 452 metrů - a s pádem mostu jeho jízda proto s největší pravděpodobností nijak nesouvisí," odmítl Neusar spekulace.
Příčiny tragédie se podle něj stále šetří. "Proč konstrukce spadla, to zatím nevíme. Rozhodně ale nebylo úmyslem stavební firmy, aby se konstrukce dostala do tzv. "průjezdného průřezu", nebo dokonce spadla na trať," vysvětlil mluvčí. "Že se tak následně stalo, je už věc druhá," dodal.
Speciál: 7 obětí z vlaku smrti. K odpovědnosti se nikdo nemá - zevrubné zpravodajství ze Studénky |
Co dalšího se čtenáři dozvěděli? Přečtěte si odpovědi: