"Lidem do hlavy nevidíme, ale je pravděpodobné, že marketingový tým influencerů bude moc dobře znát jejich cílovou skupinu včetně toho, jak je stará. Stejně tak že nápoj plný kofeinu a chemikálií určitě pro tuhle cílovou skupinu není určený," říká k propagaci nápoje Prime dvěma globálně slavnými influencery a youtubery Loganem Paulem a KSI odbornice na sociální sítě a internetové prostředí.
Podle Heřmanové lze obecně říci, že konzumenty youtubových videí jsou především teenageři. "Pro tuhle cílovou skupinu jsou sociální sítě přirozeným prostředím a mnohem spíš, když hledají zábavu, tak ji budou hledat na YouTube než třeba v televizi. Pro ně je to platforma, kde se cítí doma, na které v podstatě vyrostly," popisuje expertka, podle které by měli mladistvým dávat zpětnou vazbu především rodiče. "V regulaci jsme bohužel pozadu," dodává.
Heřmanová v rozhovoru upozorňuje, že problém negativních dopadů na zdraví nemusí přinášet jen kofeinový nápoj nebo elektronické cigarety, které jsou influencery rovněž propagované a mohou být regulované třeba zákony o tabákových výrobcích. "Daleko problematičtější jsou různé zdravotní přípravky nebo různé výživové doplňky, které se tváří, že mají pozitivní vliv na zdraví," varuje. Fanoušci influencerů podle ní dokonce mohou ztratit důvěru ve zdravotnické autority, protože se ztratí v "informační džungli".