Praha - Cikáni nám zas nařezali... plnou kůlnu dříví. Tento a podobné slogany budete počínaje středou potkávat na internetu, na venkovních reklamních plochách či v dopravních prostředcích.
Jde o součást projektu s názvem "Romové pracují a chtějí pracovat", který má na svědomí společnost IQ Roma servis. Upozornit chce na nelepšící se vztah mezi majoritou a romskou menšinou.
"Postoj zaměstnavatelů je velmi podobný postoji veřejnosti - nedůvěra, podezřívavost, xenofobie a předsudky... Skrytá diskriminace je vysilující zkušeností, se kterou se setkala velká část Romů," uvedla ředitelka společnosti IQ Roma servis Katarína Klamková. "Na trhu práce výrazně snižuje na šance jednotlivce - Roma či Romky - získat důstojné zaměstnání," komentovala zacílení projektu.
Kampaň - idea i vizuály - pochází z dílny agentury Comtech.
"Když vám řekne etnický Čech, že vám vybílí byt, považujete ho za malíře pokojů nebo přítele, který vám pomůže. Když vám ale totéž přímo či nepřímo sdělí Rom, tak automaticky počítáte s tím nejhorším. Asi vám chce vykrást celý byt. Rychle si běžíte vyměnit zámek. Právě kvůli předsudkům má člověk zkreslené vnímání. Třeba je tomu právě naopak. Rom je dobrý malíř a Čech ničema. Důležité je nedělat rychlé soudy," uvedl Petr Vlasák, kreativní ředitel Comtech.