Jsem pravičák a liberál, do vlády s komunisty bych v Praze nešel, odpovídal Stuchlík

Aktualizováno 18. 9. 2018 17:38
Kandidát hnutí ANO na pražského primátora Petr Stuchlík čtenářům Aktuálně.cz sdělil, že by nevstoupil do koalice s komunisty a extremisty. Pokud se stane primátorem, chtěl by z Prahy udělat moderní západní metropoli. V plánu má investovat do výstavby města D, urychlit opravy komunikací, regulovat Airbnb nebo změnit systém parkovacích zón.
Rozhovor s Petrem Stuchlíkem
Dotazovaný právě odpovídá
Petr Stuchlík bude odpovídat od 15:30.
Přejít k dotazům

Lídr pražské kandidátky hnutí ANO Petr Stuchlík v online rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz uvedl, že by si nedokázal představit koalici s KSČM a extremisty. "Určitě bych nešel do koalice s antisystémovými a extremistickými stranami," napsal. Zároveň ale sdělil, že se koalice sestavují až po volbách na základě jejich výsledků. "Jsem však pravicově a liberálně zaměřený člověk, takže směr, kterým se hodlám ubírat, je asi jasný," dodal Stuchlík.

V jiném dotazu se kriticky vyjádřil k tomu, že premiér Andrej Babiš sestavil vládu s podporou komunistů.

Stuchlík také na žádost čtenářů vysvětlil volební heslo hnutí ANO v Praze, které hlásá, že "Petr Prahu fakt nakopne". "Nechystám se nikam nakopnout Pražáky, ale Prahu," uvedl s tím, že má v plánu z hlavního města udělat západní metropoli moderního střihu.

"Praha může v příštím volebním období investovat 28 miliard a tyhle peníze musí být použity na výstavbu okruhu, metra D, záchytných parkovišť nebo na vybudování a opravy sportovišť na sídlištích," shrnul kandidát na primátora své plány. Stavbu úseku 511 pražského okruhu by chtěl zahájit v roce 2021 a během tří let ji dokončit.

V křesle primátora by Stuchlík rád změnil systém parkovacích zón v Praze. "Máme připravený projekt, na kterém jsme spolupracovali s experty z ČVUT, který počítá pouze se dvěma zónami. Jádro Prahy je jedna zóna a pak zbytek města," napsal.

V hlavním městě by Stuchlík chtěl také realizovat projekt chytrých oprav komunikací a inženýrských sítí. "Prostě se už nikdy nebude opakovat situace, kdy je jedna ulice během tří let rozkopaná dvakrát," odpověděl na dotaz čtenáře. V budoucnu by chtěl také začít pracovat na elektronizaci úřadů nebo na regulaci služby Airbnb pomocí zdanění, EET a lázeňských poplatků.

Stuchlík dále přiznal, že na současnou primátorku Adriany Krnáčové pohlížel v minulosti podobně jako její kritici. Poté, co se podle svých slov "seznámil s fakty", ale uznává, že se ale Krnáčové podařilo Praze ušetřit miliardy a ocenil její práci na ukončení systému Opencard nebo otevření tunelu Blanka. "Je toho mnohem více, člověk se na to zkrátka musí podívat více do hloubky," napsal Stuchlík.

Stuchlík také odpověděl na dotaz, zda mu nevadí způsob, jakým byl zvolen do čela kandidátky hnutí ANO, kdy na poslední chvíli nahradil Patrika Nachera. "Tento způsob je pro ANO celkem typický. Osoba Andreje Babiše je mi blízká tím, že se jedná o tvrdého a nekompromisního podnikatele, ačkoliv s některými jeho metodami se neztotožňuji," napsal.

Petr Stuchlík se stal nejednou terčem kritiky za své spojení s firmou Fair Credit, jejíž úvěry byly v minulosti přirovnány k lichvě, mimo jiné i jeho předchůdcem Patrikem Nacherem. To Stuchlík v online rozhovoru zpochybnil s tím, že se jedná o firmu s vysokými etickými standardy, "Patrik Nacher se při hodnocení jejího podnikání unáhlil, vše jsme si vysvětlili a jsme dobří přátelé s jedním cílem - udělat Prahu bohatší," dodal.

Neúspěch ve volbách si Stuchlík podle svých slov zatím nepřipouští. Slíbil ale, že bude politicky aktivní i v případě, že hnutí ANO skončí v opozici. "Budu dělat maximum, abych prosadil vize, se kterými do voleb jdu," napsal.

Rozhovor s Petrem Stuchlíkem

Dotazovaný právě odpovídá
Petr Stuchlík bude odpovídat od 15:30.
Aktualizovat reportáž
18. 9. 2018
Ptá se: Martin Novák

Nakopnuti zavani nasilim. Co kdyz nekdo nebude s vasimi megalomanskymi plany souhlasit? Planujete zridit prevychovne pracovni tabory jako v Cine?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Hezký den Martine,

nakopnout, jako postrčit dopředu, posunout zase na špičku evropských měst? Tohle v mé představě znamená nakopnout. Možná by to chtělo v životě méně agrese a paranoie. Jsem bytostný demokrat a podle mě je základní vlastností každého politika, nebo by alespoň měla být, schopnost naslouchat.

Megalomanské? Myslím si, že spíše smělé. Takhle přesně by podle měl primátor Prahy přemýšlet.

Díky všem. Toto je poslední odpověď. Máme sousedskou večeři, takže já běžím.

18. 9. 2018
Ptá se: Josef

Budete se v případě neúspěchu v Praze dál politicky angažovat v opozici?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Samozřejmě! Budu dělat maximum, abych prosadil vize, se kterými do voleb jdu. Ať už volby dopadnou jakkoliv. Ale neúspěch si zatím nepřipouštím :-)

18. 9. 2018
Ptá se: Lukáš

Dobrý den,
Přál bych si celopražskou parkovací zónu, dále podstatně více kamer v ulicích, parcích a v okolí stanic metra a zejména v okolí ubytoven pro cizince. Plánuji rodinu a chci, aby nebyl problém se vracet později večer metrem domů.
Jaký je Váš názor.
Předem děkuji za odpoveď

Odpovídá: Petr Stuchlík

Dobrý den, Lukášii,

taky se mi nelíbí současný systém. Je celý podivný a hlavně nikterak nezohledňujě Pražáky, kteří tady žijí a platí daně. První zóny vynikly už v roce 1996 a rozšiřují se dodnes - to prostě fungovat nemůže.

Máme připravený projekt, na kterém jsme spolupracovali s experty z ČVUT, který počítá pouze se dvěma zónami. Jádro Prahy je jedna zóna a pak zbytek města. Aby lidé z Prahy 5 bez problémů zaparkovali třeba na Žižkově..

18. 9. 2018
Ptá se: Tomáš

Dobrý den,
jaký postoj máte k parkovacím zónám v Praze a jakou koncepci řešení problematiky parkování zastáváte Vy?

Budou nakonec parkovací zóny po celé Praze ?

Jsou totiž části, kde ačkoli máte rezidentní parkovací kartu, stejně nezaparkujete.

Odpovídá: Petr Stuchlík

Dobrý den, Tomáši,
současný systém je šíleně zmatený, chci ho změnit. První zóny vynikly už v roce 1996 a rozšiřují se dodnes - to prostě fungovat nemůže.

Máme připravený projekt, na kterém jsme spolupracovali s experty z ČVUT, který počítá pouze se dvěma zónami. Jádro Prahy je jedna zóna a pak zbytek města. Aby lidé z Prahy 5 bez problémů zaparkovali třeba na Žižkově..

Přijde mi nenormální, že Pražáci nemají žádný benefit z toho, že tady žijí a platí daně.

18. 9. 2018
Ptá se: Alexandr

Dobrý den, pane Stuchlíku,

nevadí Vám způsob, jakým jste byl zvolen za kandidáta na primátora za hnutí ANO? V čem je Vám názorově blízká osoba Andreje Babiše? Kdo je Vaším politickým vzorem (i mimo hranice ČR).

Děkuji.
Alexandr

Odpovídá: Petr Stuchlík

Tento způsob je pro ANO celkem typický. Osoba Andrerje Babiše je mi blízká tím, že se jedná o tvrdého a nekompromisního podnikatele, ačkoliv s některými jeho metodami se neztotožňuji. Mým vzorem na poli politiky je Bloomberg.

18. 9. 2018
Ptá se: Pavel

Píšete odpovědi do tohoto rozhovoru sám? Nebo vám radí nějaký "poradce" typu Prchal? Nebo vám radí rovnou nějaký agent komunistické Státní bezpečnosti? Jste si jistý, že všechno , co sem napíšete, je z vaší hlavy?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Píšu si to absolutně sám.

DOPLNIT!!!

18. 9. 2018
Ptá se: Lukáš Melichar

Dobrý den, pane Stuchlíku,
byl jsem volič ANO než Babiš složil vládu s KSČM a to jen kvůli své osobě, nehodlal se obětovat pro lepší koalici.

Proč Vám nevadí být ve spolku s člověkem, který klidně pozve KSČM k moci v roce 2018 pro jednu osobu a to sebe.

Prosím odpovězte bez odkazů na opozici, že klub ANO to Babišovi nařídil atd.Prostě jen proč Vám nevadí, že Babiš udělal vládu s KSČM a Vy budete součást takovéhoto hnutí?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Samozřejmě se mi to nelíbí. Jsem pravičák, liberál a Praze bych do vlády s podporou KSČM nešel.

18. 9. 2018
Ptá se: Michal

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jaká agentura Vám poradila mít na fotkách toho "zajímavého" kohouta na hlavě?? To má být lákadlo na mladé (navíc s rozepnutými rukávy)? Současně jsou poněkud trapné retuše a maskování Vašeho věku..

Odpovídá: Petr Stuchlík

To je klasická Prchalovina. :)

18. 9. 2018
Ptá se: Miloš Starý

Dobrý den rád bych se zeptal zda-li v případě zvolení budete lépe koordinovat opravy a údržbu pražských komunikací,protože v dnešní době je nejen zdlouhavé,ale i bez jakékoliv koncepce.Předem děkuji za odpověď[email protected]

Odpovídá: Petr Stuchlík

Hezký den,

všichni posledních pár měsíců vidíme, jak probíhají opravy komunikací v Praze. Pokud budu mít tu možnost tak chci realizovat projekt chytrých oprav komunikací a inženýrských sítí, kdy město začne konečně koordinovat opravy ulic, sítí a vozovky – a prostě se už nikdy nebude opakovat situace, kdy je jedna ulice během tří let rozkopaná dvakrát. Jednou kvůli asfaltu, a pak kvůli vedení plynu nebo vody. Obecně je ale důležité, aby se město namísto laviček a chytrých košů, zaměřilo na práci s daty a jejich využití pro plánovaní celkového rozvoje. Praha zaspala dobu a když se konečně na technologie zaměřila, tak zcela ze špatného směru. První by se měl elektronizovat úřad, aby lidi mohli vše vyřizovat z domova a pak také samozřejmě takové projekty, které zlepší oblasti, které pálí nejvíce, a to je právě doprava.

18. 9. 2018
Ptá se: Martin

Nikde jsem nenašel byť jen nástin výpočtů statiky studie Libeňského mostu (té, kterou jste nedávno představil), podobně, jako jsem nikde nenašel alespoň hrubý odhad nákladů na výstavbu. Jistě jsem to musel obojí přehlédnout, neboť seriózní politik, který chce spravovat 80mld. rozpočet hlavního města ČR, by se přece nemohl chovat jako naprostý břídil, který je schopen plácnout sebevětší nesplnitelnou ptákovinu jen proto, že by mu to mohlo přinést hlasy voličů.

Těším se proto na velmi stručnou odpověď. Ty odkazy jistě najdete během pár vteřin, vždyť jste si oba dokumenty muset velmi zevrubně prostudovat - přece nebudete nabízet Pražanům zcela nesplnitelné vzdušné zámky.

Pochopitelně se spokojím i se Studií proveditelnosti, kterou jste si vy jistě (jako velmi zkušený finančník) nechal před veřejnou prezentací celého projektu předložit.

Odpovídá: Petr Stuchlík

Celou dobu říkám, že se jedná o vizi, která měla za cíl rozhýbat debaty o moderní architektuře v Praze. Poslední taková stavba byl Tančící dům, který byl otevřen v roce 1996 a od té doby zde nevyrostlo nic, co bychom mohli za moderní architekturu byť jen vzdáleně označit. To chci změnit, a proto jsem tohle téma otevřel. Určitě by musela proběhnout velká mezinárodní architektonická soutěž, z níž by finální návrh vzešel. Myslím, že se mi to povedlo, jelikož se o této vizi v posledních dnech baví celá republika a je dobře, že se na ní názory různí.

18. 9. 2018
Ptá se: Martin

Dobbry den,
Vim ze jste homosexual a jak nam je znamo, p. Bures jimi opovrhuje.
U Vas je to v pohode ?
A jeste jeden dotaz, opravdu Vy verite, ze to s nami ten stbák hraje alespon kapku cestne ? Nebo to berete jako dalsi byznys projekt ?
Dekuji, martin

Odpovídá: Petr Stuchlík

Naopak! Oba kluci Burešovi - mimochodem jedni z nejlepších hypotečních specialistů v Praze - jsou dobří kamarádi, podporovatelé a hlavně fantastický lidi. Co Vám budu povídat, Martine - ženatí...

18. 9. 2018
Ptá se: Miloš Chlup

Dobrý den, jaký je Váš názor na airbnb, Uber a podobné služby v Praze?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Dobrý den, Miloši,
jsou to moderní služby, které vznikly z dobré myšlenky, ale během několika let rostly, aniž by si jich legislativa všimla.
Všechno musí mít nějaká pravidla a i když nemám slovo regulace rád, tak třeba v případě Airbnb, je nějaká úprava naprosto nezbytná. Místo klasických sousedů se ve vedlejším bytě neustále střídají turisté, kteří využívají krátkodobě pronájmy, někdy jsou hluční a dost často dělají i nepořádek ve společných prostorách bytových domů.

Mým cílem je zregulovat krátkodobé pronájmy bytů jako je AirBnB pomocí zdanění, EET a lázeňských poplatků. Tady je klíčová spolupráce s ministerstvem financí, které již přes finanční správu zahájilo kontrolu a vymáhání daní. Jsem pravičák, takže mi slovo regulace vadí, ale AirBnB přerostlo do problému, který se dotýká velkého množství Pražanů, protože díky AirBnB není na trhu dostatek volných bytů a ceny těch nových vyrostly do astronomických výšin. Pořídit si dnes v Praze byt je už skoro nemožné.

Pokud se bavíme o Uberu, tak tady pomůže jen úplně nová legislativa, která tyto alternativní taxislužby ošetří, nejen Uber. Budu trvat na tom, aby Uber a další služby platily daně v Čechách a měly tu i sídlo. Ostatně Uber se k tomu i zavázal.

18. 9. 2018
Ptá se: Jiří

Jak si srovnáte se svým svědomím pravicového a liberálního člověka, že podporujete soudem znaného agenta STB a podvodníka s dotacemi...?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Andrej Babiš je tvrdý podnikatel s manažersjým stylem, který je velice odlišný od mného. Hrozně moc oceňuji, že se nebál jít s kůží na trh, i když to vůbec neměl zapotřebí.

18. 9. 2018
Ptá se: Jaroslav Hrdý

Dobré odpoledne, pane Stuchlíku, mám pár otázek k vašemu podnikání. Na jaké klienty a zákazníky mířila společnost Fair Credit, kterou jste spoluvlastnil? Pan Nacher (bojovník proti šmejdům v bankovnictví a finančniství a vaše dvojka na kandidátce) označil úroky Fair Creditu za lichvu, od kolika procent podle vás jde o lichvu a jak jste mu vyvracel jeho názor? A poslední dotaz - chcete udělat Prahu bohatší, není to ovšem v rozporu s tím, že kvůli Fair Creditu skončila i řada obyvatel hlavního města v dluhové a exekuční spirále? Děkuji

Odpovídá: Petr Stuchlík

Dobrý den, Jaroslave!

Jako zakladatel a ředitel společnosti Fincentrum jsem naopak všem Čechům pomohl snížit jejich měsíční splátky hypotéky až o několi stovek korun. Z toho mám radost!

Fair Credit je společnost s vysokými etickými standardy, přísně dohlížená Českou národní bankou. Patrik Nacher se při hodnocení jejího podnikání unáhlil, vše jsme si vysvětlili a jsme dobří přátelé s jedním cílem - udělat Prahu bohatší!!!

Celý život se profesně věnuji financování bydlení, nikoliv půjčování.

18. 9. 2018
Ptá se: Puch

ANO = kecy v kleci. Nemusíte odpovídat.

Odpovídá: Petr Stuchlík

Nebudu.

18. 9. 2018
Ptá se: Petr

Dobry den pane Stuchlík,
a kam ty Pražáky hodláte vlastně nakopnout? Do břicha, do hlavy a nebo do zadku? Ta paní před Váma se už nakopala dost, tak raději bydlím mimo Prahu a dojíždím.
Petr

Odpovídá: Petr Stuchlík

Dobrý den, Petře,

nechystám se nikam nakopnout Pražáky, ale Prahu. A to tím správným směrem - posunout Prahu dál, udělat z ní západní metropoli moderního střihu. Praha může v příštím volebním období investovat 28 miliard a tyhle peníze musí být použity na výstavbu okruhu, metra D, záchytných parkovišť nebo na vybudování a opravy sportovisť na sídlištích. Takové investiční možnosti zkrátka musí být vidět.

Na paní primátorku jsem měl podobný názor, než jsem se seznámil s fakty: podařilo se jí ukončit nesmyslné a naprosto nevýhodné smlouvy, vyřešila Opencard, narovnala nevýhodnou smlouvu na pronájem Škodova paláce, čímž ušetřila další miliardu korun, nenechala se vydírat dodavateli tunelového komplexu Blanka, kteří zcela nesmyslně požadovali dalších několik miliard. Je toho mnohem více, člověk se na to zkrátka musí podívat více do hloubky.

18. 9. 2018
Ptá se: jiri

Kdy bude zapocaty a dokonceny obchvat D1 > D11 ?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Pražský okruh, respektive úsek 511 je pro dopravu ve městě naprosto klíčový. Už se mimochodem plánuje od 70. let - to je šílené! V roce 2021 se začne stavět a i když je investorem stát, tak já samozřejmě budu dělat maximum, aby se všechny termíny dodržely a během tří let byl i dokončen.

Společně s městským okruhem (pokračování Blanky), metrem D, rzchlodráhou na letiště a novými tramvajovými tratěmi je to jednoznačně má priorita.

18. 9. 2018
Ptá se: Zdena Šindelářová

Je někdo, s kým byste v Praze nešel do koalice?

Odpovídá: Petr Stuchlík

Hezký den, Zdeno, určitě bych nešel do koalice s antisystémovými a extremistickými stranami. Koalice se každopádně sestavují až po volbách, a to na základě jejich výsledků. Jsem však pravicově a liberálně zaměřený člověk, takže směr, kterým se hodlám ubírat, je asi jasný.

 

Právě se děje

Další zprávy