Praha - Magistrát hlavního města se rozhodl, že ustoupí o oznámených plánů a nebude stavět přes Letnou náhradní tramvajovou trať.
Na jednom z nejfrekventovanějších míst Prahy už je nyní provoz tramvají na řadu měsíců přerušen, protože se zde staví silniční tunel, který bude součastí městského silničního okruhu. Kvůli této stavbě bude napřesrok přerušen také provoz tramvají Mezi křižovatkami Špejchar a Prašný most.
Pracovní tým sestavený primátorem dnes oznámil, že tato výluka tramvají se oproti předpokladům o rok zkrátí a náhradní trať nebude třeba.
Výluka tak začne 1. února 2009 a plný provoz na celé tramvajové trati od ulice Badeniho až na Letenské náměstí bude obnoven už k 1.září 2009.
„Původní harmonogram výstavby komplexu Blanka byl výhodnější pro stavbaře než pro ty, kteří přes Letnou musejí jezdit. Proto jsem navrhl a podporoval stavbu náhradní tramvajové trati i s vědomím, že to bude pro městský rozpočet znamenat velké neplánované výdaje," uvedl primátor Pavel Bém.
"Při revizi celého projektu se však podařilo najít cestu, jak tramvajovou výluku mezi Špejcharem a Prašným mostem zkrátit na pouhých sedm měsíců při zachování celkového termínu výstavby. V tom okamžiku tramvajová přeložka ztratila smysl," dodal.
Podle Béma by stavba náhradní trati i při použití starších dílů stála více než 100 miliónů korun a primátor dnes také přiznal, že by trať i při nejšetrnější variantě zasáhla do letenského parku.
"Navržené řešení podpořila jednomyslně celá odborná komise," uvedl radní Radovan Šteiner.