Praha - Policie spustila další kolo náborové kampaně pod heslem Pomáhat a chránit. Televizní spot a plakáty v ulicích by měly přilákat až čtyři tisíce nových lidí.
Kampaň přijde na dvacet milionů korun.
Podle končícího ministra vnitra Ivana Langera (ODS) má klip, kde policista zachraňuje z ledové vody malého chlapce, dokázat, že hrdost na uniformu policisty není vyprázdněný pojem.
"Hrdinové, kteří dnes a denně bojují se zločinem, nejsou fiktivní, jsou to lidé z masa a kostí. Kampaň má ukázat proměnu policie z represivního orgánu státu, jak to známe z minulosti, na instituce, která chce pomáhat a chránit," řekl.
Třicetivteřinový klip natočil filmový režisér F. A. Brabec podle skutečné události, která se stala před třemi lety v Chvaleticích u Pardubic. Dva policisté tehdy za záchranu tonoucího chlapce dostali ocenění Policista roku.
Nové muže a ženy má k policii přilákat i lepší technické vybavení.
"Policie prošla největší modernizací za posledních šedesát let. Použili jsme příklad internetu v policejních služebnách. V roce 2006 jich bylo připojeno jen asi deset procent, nyní je to devadesát devět procent," řekl Jakub Horák z reklamní agentury, která kampaň připravila.
Podle něj bude znovu fungovat internetová náborová stránka i telefonní linka, které se osvědčily v předchozích kampaních.
Ačkoli policii stále chybí více čtyři tisíce dvě stě pracovníků, s loňským náborem je spokojená.
"Loni jsme přijali 3782 nových policistů, to je nárůst o 57 procent oproti roku 2007," uvedl policejní prezident Oldřich Martinů. Jeho cílem je, aby po letech klesl podstav v policii pod číslo čtyři tisíce.