Nejlepší kantor, žádní herci. Podívejte se na klip, kterým chce ministerstvo propagovat učitele

Markéta Hronová Markéta Hronová
10. 11. 2016 13:52
"Při vyprávění Flídra, zajímavá je i křída. To ví celá třída," sborově skandují v televizním spotu žáci osmé A Základní školy 5. května ve Dvoře Králové nad Labem. Učitel Jan Flídr letos dostal ocenění za nejlepšího učitele Zlatý Ámos a ministerstvo školství ho i s celou třídou angažovalo v propagačním klipu, který má ukázat příklad, jak vypadá dobrý učitel, a připomenout školám, že psychology, další vzdělávání pedagogů nebo třeba rozvíjení zájmové činnosti dětí mohou čerpat peníze z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Spoty poběží na třech televizních stanicích až do konce roku 2018.
V klipu ministerstva školství, který má ukazovat příklad dobrého učitele, vystupuje letošní vítěz ankety Zlatý Ámos, učitel Jan Flídr se svou třídou.

Praha – Ministerstvo školství připravilo sérii propagačních klipů, které mají televizním divákům ukázat příklady dobré učitelské praxe. V prvním klipu vystupuje vítěz ankety o nejlepšího učitele Zlatý Ámos 2016 Jan Flídr, učitel přírodopisu a chemie na Základní škole 5. května ve Dvoře Králové nad Labem, i se žáky 8. A, která ho do ankety nominovala.

"Učitel Jan Flídr, osmáků je lídr," říká dívka na začátku klipu. Učitel stojí před tabulí, která je popsaná chemickými vzorci. Žáci chválí pana učitele za jeho dobré vlastnosti. Oceňují, že je optimista, je spravedlivý a má rád zvířata. Ale také to, že je mladý a bere je jako sobě rovné.

Ministerstvo schválně zvolilo autentické prostředí, učitele i žáky, neangažovalo herce. "Spot informuje o podpoře učitelské profese ve 21. století s účelem poukázat na její prestiž pomocí reálného příkladu dobré atmosféry a fungujících vztahů mezi kantory a žáky," uvedlo k tomu ministerstvo školství.

Spoty mají učitele upozornit na možnost čerpat peníze z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. K dispozici mají školy 75 miliard korun, peníze mohou využít na další vzdělávání pedagogů, psychology či speciální pedagogy, ale i na zájmovou činnost dětí.

"Klipy jsou součástí mediální kampaně, která je povinnou součástí čerpání peněz z evropských fondů. Celá kampaň bude stát 35 milionů korun," doplnilo ministerstvo školství.

Klipů vznikne několik, první se věnuje podpoře učitelů, další se zaměří na vysoké školy, výzkum či rovný přístup ke vzdělávání. I další spoty se natáčely na univerzitách a výzkumných centrech se skutečnými pedagogy, žáky a vědci. Spoty poběží na třech televizních stanicích až do konce roku 2018.

"Velkou motivací pro dobré učitele bude, doufám, kariérní řád, s jehož poslední verzí se konečně můžu plně ztotožnit. Chtěla jsem, aby z něj bylo jasně patrné, jak může učitel sám sebe zlepšovat a jakou k tomu dostane podporu, aby měl podmínky k tomu skvěle učit naše děti," řekla ministryně školství Kateřina Valachová.

 

Právě se děje

Další zprávy